اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

جامعه با تبعیت از ولایت از تمام شیطنت‌ها مصون می‌ماند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تبعیت از ولایت به عنوان مهم‌ترین رکن نظام اسلامی قطعاً جامعه ما را از شیطنت‌های اهریمنی و دنیاپرستان پلید محافظت می‌کند.

جامعه با تبعیت از ولایت از تمام شیطنت‌ها مصون می‌ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای اجیرلوی بیله‌سوار اظهار داشت: ملت ایران از دیرباز با عشق ولایت و اهل بیت عصمت و طهارت زندگی شرافتمندانه خود را بنا گذاشتند و امروز در سایه این سرمایه عظیم توانسته‌اند به بالاترین جایگاه و ارزشمندی دست پیدا کنند.

وی با یادآوری اینکه شهدای ما نیز برای همیشه درس اطاعت از ولایت و عزت حسینی را برای ما مشق کردند، افزود: این کشور اگر توانسته است در 34 سال گذشته در برابر شیطنت دشمنان مقاوم، صبور و بدون خدشه بایستد در سایه روحیه عاشورایی و کربلایی ملت ما بوده که هرگز از آن غافل نشدند.

عاملی امام حسین (ع) و مرام آن حضرت را بزرگ‌ترین سرمایه معنوی این کشور ارزشی توصیف کرد و ادامه داد: دشمنان احساس می‌کردند بعد از پیروزی انقلاب با حربه‌هایی چون ترور، آشوب‌های داخلی، آغاز جنگ تحمیلی، شیطنت‌های نرم فرهنگی و امروز نیز با تحریم‌های اقتصادی می‌توانند این ملت را به زانو درآورند اما جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر سه عنصر شهادت، ولایت‌مداری و انتظار توانسته است خود ابرقدرت‌های شرق و غرب را به زانو درآورد.

این مسئول خاطرنشان کرد:‌ امروز دشمنان از سر ناتوانی سعی می‌کنند شکست حقیقی خود را با زیرکی، پیروزی معرفی کنند در حالی که امروز آشکار است که آمریکا و همدستان منطقه‌ای او در حمله به عراق، افغانستان و بسیاری از کشورهای مظلوم در باتلاقی بی‌سرانجام گرفتار آمدند.

وی تصریح کرد: ما باید قدر این موهبت الهی را بدانیم و یقین داشته باشیم که پرچم‌داری از اسلام و ولایت‌مداری می‌تواند همچنان راه ما را عزتمند، روشن و رو به جلو نگه دارد.

امام جمعه اردبیل راه امام (ره) را راه دین و قرآن توصیف کرد و گفت: شهدای والامقام ما بهترین سرمایه‌های خود را تقدیم کردند تا چراغ پرفروغ اسلام و انقلاب خاموش نشود.

در ادامه این یادواره امام جمعه شهرستان بیله‌سوار نیز در سخنانی بیان کرد: شهدای ما راه حقیقی را در عزت زیستن و عزیز ماندن به ما نشان دادند و ما امروز هر چه داریم به برکت خون شهدا و عزت آنها است.

حجت‌الاسلام کریم قیاسی افزود: همه باید برای دفاع از آرمان‌های شهدا، امام راحل و پیروی از منویات مقام معظم رهبری تلاش کنیم چرا که تنها راه رستگاری ما تداوم همین راه سعادت‌آفرین است.

شهدا فرهنگ عاشورا را تجلی دوباره بخشیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه شهرستان کوثر نیز در یادواره شهدای منطقه یک شهر گیوی تصریح کرد: شهدای انقلاب اسلامی فرهنگ حسینی و عزت‌آفرین کربلا را برای ما تجلی دوباره بخشیدند و امروز وظیفه ما است که مروج فرهنگ ایثار و شهادت و پاسدار خون آنها باشیم.

حجت‌الاسلام لطف‌الله عبداللهی با بیان اینکه برگزاری محافل انس با شهدا و تکریم و تجلیل از آنها سرمایه معنوی در صیانت از نام و یادشان است، ادامه داد: ‌برپایی این‌گونه آیین‌ها علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا سبب ترویج آرمان‌های آنها در بین نسل جدید شده است.

وی با اعلام اینکه حقیقت ایمان، اخلاق،‌ گذشت و عشق در چنین محافل و مجالسی شکل گرفته و نمود پیدا می‌کند، یادآور شد: برگزاری یادواره‌های شهدا بزرگ‌ترین محفل امر به معروف و اصلاح جامعه از برخی انحرافات و کج‌روی‌ها است.

امام جمعه کوثر گفت: ‌اگر نسبت به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر قصور و کوتاهی کنیم قطعاً انسان‌های ناپاک بر جامعه مسلط شده و سقوط جامعه نیز حتمی می‌باشد.

عبداللهی افزود: شهیدان والامقام با نگاهی ژرف، ایمانی راستین و اراده‌ای آهنین در پرتوی نور یقین عزتمندی شهادت را بر پرطمطراق بودن زندگی ذلت‌بار دنیوی ترجیح دادند و آگاهانه به استقبال شهادت رفتند.

انتهای پیام/62001/ت40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول