اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

خدمت زیر سایه ولایت فقیه از نعمت‌های الهی است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: خدمت در نظام اسلامی و زیر سایه ولایت فقیه در واقع نعمتی از جانب خداوند محسوب می‌شود که سزاوار شکر بسیار است.

خدمت زیر سایه ولایت فقیه از نعمت‌های الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی امروز در جمع گروهی از جانشینان فرماندهان نیروی انتظامی سراسر کشور و نیز مدیران حوزه حفاظت اطلاعات پلیس، قیام عاشورا را بهترین الگو و درس برای شیعیان و همه مردم جهان دانست.

غیرمسلمانان هم قیام عاشورا را ملاک عمل قرار می‌دهند

وی افزود: غیرمسلمانان نیز قیام عاشورا را ملاک عمل قرار می‌دهند و از امام شیعیان درس‌های فراوانی می‌آموزند به طوری که برخی از مسیحیان کریسمس امسال را به دلیل هم‌زمانی با اربعین به یکدیگر تبریک نگفته‌اند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه این احترام مسیحیان به امام حسین(ع) افتخار بزرگی برای شیعه محسوب می‌شود گفت: مسلمانان به ویژه شیعیان باید قیام عاشورا و عوامل پدیدآورنده آن را به دقت مورد بررسی قرار دهند زیرا امام حسین(ع) با اینکه می‌دانست به شهادت می‌رسد پای در میدان کربلا نهاد.

وی ادامه داد: اباعبدالله(ع)، فرزندان و یاران این امام همام از مرگ نمی‌ترسیدند زیرا یقین داشتند که بر حق هستند و به این باور خود به صورت عملی پایبند بودند.

نیت خالصانه امام حسین(ع) دلیل ماندگاری عاشوراست

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه نیت خالصانه امام حسین(ع) و یارانش دلیل ماندگاری قیام عاشوراست عنوان داشت: احیای نماز، سنت رسول(ص) و فریضه امر به معروف و نهی از منکر از ثمرات قیام عاشوراست.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با تاکید بر کسب رضایت الهی توسط همه افراد در هر سطح و مرتبه‌ای خاطرنشان کرد: سیدالشهدا(ع) نیز رضایت خدا را ملاک عمل خویش قرار داد و حماسه‌ای بزرگ به نام عاشورا را آفرید زیرا روح معنوی هر کاری کسب رضایت خداوند و عامل سعادتمندی در امور است.

وی گفت: هر انسانی به میزان نیت خالص و باطن خود دارای ارزش است و لباس و موقعیت شغلی او در اجتماع اهمیت چندانی ندارد زیرا انسان باید در هر سمتی تنها به خدمتگزاری و جلب رضایت الهی بیندیشد.

خدمت در نظام اسلامی افتخاری بزرگ است

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه لشکر امام حسین(ع) شامل افرادی عادی از طبقات معمولی اجتماع بودند، افزود: نیت خالصانه و ایمان واقعی این افراد جاودانگی را برایشان به ارمغان آورد و امروز شیعیان همانند امام معصوم(ع) به زیارت مزار آن‌ها رفته و برایشان سلام و درود می‌فرستند.

استاد حوزه علمیه قم خدمت در نظام اسلامی را که زیر نظر ولایت فقیه اداره می‌شود از افتخارات بزرگ برشمرد و عنوان داشت: این خدمت در واقع نعمتی از جانب خداوند محسوب می‌شود که سزاوار شکر بسیار است.

انتهای پیام/78004/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول