اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت جیرفت:

اخلاص ملت ایران در تبعیت از ولایت نمایان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت جیرفت گفت: مردم ایران هم در زمانی که امام راحل امر به دفاع از مرز و بوم در جنگ تحمیلی فرمودند و هم هنگامی که قطعنامه‌ را پذیرفتند، همواره با اخلاص پیرو ولایت فقیه بوده‌اند.

اخلاص ملت ایران در تبعیت از ولایت نمایان است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام عباس اسدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تسلیت شهادت‌ آیت‌الله دستغیب سومین شهید محراب اظهار داشت: ایشان عارفی بزرگ و دارای کرامت‌های بسیاری بودند که در

 20 آذرماه 1360 به همراه 12 نفر از همراهان خود توسط یکی از منافقان کوردل به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به نظریه‌ها و پیش‌بینی‌های دانشمندان در مورد واقعه عاشورا افزود: یکی از دانشمندان اروپایی حدود 250 سال قبل پیش‌بینی کرده است «روزی شرح مصیبت امام حسین (ع) چنان در عالم فراگیر می‌شود که حتی سردترین دل‌ها را می‌سوزاند».

اسدی با بیان اینکه گریه بر حضرت اباعبدالله(ع) دارای ثواب بسیاری است، تصریح کرد: این گریه‌ و ناله‌ها زمانی مؤثر است که راه و سیره ایشان را درک کرده و همواره در مسیر ایشان گام برداریم.

وی همچنین با تسلیت شهادت امام سجاد (ع) ابراز داشت: ایشان به دلیل خفقان حاکم بر زمان خود تمام مشکلات و مصائب و راهکار و سیره خود را در قالب دعا که در صحیفه سجادیه گردآوری شده است به شیعیان انتقال می‌دادند.

اسدی عنوان کرد: برای شناخت واجبات‌ و ترک محرمات یک مسئله کلی که در تمام رسائل عملیه وجود دارد و بر همگان واجب بوده، این مطلب است «احکامی را که مکلف به آن‌ها نیاز دارد، واجب است، بیاموزد».

امام جمعه موقت جیرفت با اشاره به اینکه حدود 30 تا 40 سال قبل هر فردی که قصد ورود به بازار را داشت، نزد روحانیان و ائمه جماعات اصول معاملات را می‌آموخت، گفت: اما اکنون افراد بدون آموختن این اصول و آشنایی با احکام معامله وارد بازار می‌شوند.

اسدی بیان داشت: جهل به احکام معاملات موجب آمیخته شدن مال حرام به روزی حلال آن‌ها شده و در نهایت اثر وضعی خود را بر زندگی آنان می‌گذارد.

وی با قیاس تقوای الهی و نفسانی اذعان داشت: اگر هدف در انجام عمل و یا عبادتی عالمانه تنها رضای خداوند باشد، حتی اگر نتیجه شری در پی‌داشته باشد، مقبول درگاه الهی است و تقوای الهی به شمار می‌رود.

اسدی با بیان اینکه اعمال خیر بدون اخلاص نجات‌بخش نیست، خاطرنشان کرد: مردم ایران هم در زمانی که امام راحل امر به دفاع از مرز و بوم در جنگ تحمیلی فرمودند و هم هنگامی که قطعنامه‌ را پذیرفتند، همواره با اخلاص پیرو ولایت فقیه بوده و همین تبعیت اکنون آن‌ها را به عزت و اقتدار رسانده است.

انتهای پیام/80001/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول