اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با اربعین حسینی

عاشقان ولایت و امامت در سوگ حسین (ع) عزاداری کردند

خبرگزاری فارس: همزمان با اربعین حسینی عاشقان ولایت و امامت در خلخال در سوگ سرور و سالار شهیدان ناله سر داده و اشک ماتم ریختند.

عاشقان ولایت و امامت در سوگ حسین (ع) عزاداری کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مردم ولایی شهرستان خلخال یکپارچه در سوگ پاسدار حریت و شرف رخت عزا بر تن کرده و در عزای سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش بر سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

همه ساله در شب اربعین مساجد و تکایا در خلخال شاهد حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و سوگواری دستجات عزاداری در خلخال است.

این مراسم امسال نیز در مسجد صاحب‌الزمان (عج) روستای خوجین خلخال برگزار شد و مردم با نوای مداحان در سوگ اربعین حسینی به عزاداری پرداختند.

در کنار این مراسم‌ها از روزهای گذشته نیز مراسم احسان و نذری در منازل و مساجد برپا است و شب گذشته نیز بیش از یک‌هزار نفر از عزاداران حسینی در این مراسم اطعام شدند.

همچنین به مناسبت اربعین حسینی در مدارس شهرستان خلخال نیز سفره‌های نذر و احسان برپا بود و از دانش‌آموزان با غذای گرم پذیرایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پیام این نهضت جاودانه و ماندگار امر به معروف و نهی از منکر بود که امام حسین (ع) با شهادت خود و فرزندانش و پذیرفتن فرمان الهی و تسلیم حضرت حق شدن، گسترش اسلام در بین مسلمانان را سبب شد.

انتهای پیام/62008/ر10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول