اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان تهران:

آیت‌الله تهرانی التزام به ولایت داشتند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان تهران با اشاره به خصائل شخصیتی آیت‌الله تهرانی گفت: آیت‌الله تهرانی التزام به ولایت داشتند.

آیت‌الله تهرانی التزام به ولایت داشتند

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر صادقی رشاد در حاشیه مراسم خاکسپاری آیت‌الله مجتبی تهرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله تهرانی اظهار داشت: استاد بزرگوار ما مجمع فضائل و خصائل انسانی و روحانی بودند و خصوصیات شخصیتی ایشان بسیار برجسته و ممتاز بود.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان تهران با بیان اینکه آیت‌الله تهرانی از نظر علمی از جامعیت خاصی برخوردار بودند، گفت: ایشان هم در حوزه فقه و اصول و هم در حوزه حکمت و عرفان و هم در حوزه تفسیر در همه این حوزه‌ها مهارت داشتند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: علاوه بر جهات علمی و نظری ایشان به دلیل عملی هم بسیار ممتاز بودند و در مباحث توحیدی، اقامه برهان می‌کردند و توحید ناب علوی را به زیبایی بیان می‌کردندو در وجودشان هم توحید پیاده شده بود و متجلی شده بود و عینیت پیدا کرده بود.

وجود آیت‌الله تهرانی مجسمه اخلاق بود

حجت‌الاسلام صادقی رشاد تاکید کرد: اگر مباحث اخلاقی را در نظر بیان می‌کردند وجودشان مجسمه اخلاق بود و اخلاق در وجود ایشان تجسم و تجسد پیدا کرده بود هم مقام علمی و عملی را کسب کرده بود و در حوزه هم جهات مختلف را محقق کرده بودند.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان تهران بیان داشت: آنچه که در بین دیگر خصائل ایشان بارز است به موازات توحید ایشان التزام به ولایت داشتند و فوق‌العاده متمسک اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام بودند و آنانت و لحظاتشان همان‌طور که به ذکر الهی می‌گذشت به عرض ارادت و احترام به ساحت اهل بیت علیهم‌السلام سپری می‌شد. ایشان بین توحید ناب و ولایت ناب که هردو در یک راستا هستند جمع کرده بودند.

حجت‌الاسلام صادقی رشاد در پایان تصریح کرد: در یک مجال کوتاه صحبت از یک اقیانوس بیکران نمی‌توان کرد.

انتهای پیام/2462/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول