اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدختر:

تبعیت از ولایت عامل استمرار راه امام حسین(ع) است

خبرگزاری فارس: امام جمعه پلدخترگفت: مهم‌ترین عامل استمرار راه سیدالشهد تبعیت از ولایت است.

تبعیت از ولایت عامل استمرار راه امام حسین(ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت‌الاسلام علی‌محمد لروند عصر امروز در جمع عزاداران حسینی در میدان شهید بهشتی پلدختر گفت: ترویج فرهنگ عاشورایی و اربعین نتایج پرباری داشته و به دریافت فلسفه قیام امام حسین(ع) کمک می‌کند که اگر این فرهنگ به عنوان یک هدف و مساله مهم تبیین شود، این امر بیش از پیش ماندگار می‌شود.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای اعتلاء ارزش‌های اسلامی قیام کرد، گفت: صحنه کربلا تجسم واقعی عشق به ولایت است و زنده نگه داشتن ارزش‌های اسلامی رمز ماندگاری اربعین و عاشورای حسینی است.

لروند ترویج و تبیین ابعاد فلسفه قیام حضرت امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا را از ضرورت‌های اصلی جامعه اسلامی دانست و افزود: ابعاد فلسفه قیام امام حسین(ع) برای تمام افراد جامعه به ویژه جوانان تبیین و نهادینه شود.

وی به تقویت وحدت در بین مردم اشاره کرد و گفت: برگزاری تجمعات بزرگ عاشورایی اربعین در شهر پلدختر موجب تقویت باورهای دینی اجتماعی و توسعه معنویت در جامعه می‌شود.

امام جمعه پلدختر با بیان اینکه باید این حرکت با نوآوری و برنامه‌ریزی مدون تداوم داشته باشد، تا همبستگی دینی در جامعه افزایش یابد، افزود: در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و دینی و تلطیف فضای معنوی جامعه باید از این ظرفیت اجتماعی بهره گرفت.

لروند، اربعین حسینی را سرآغاز قیام و خاستگاه تبلیغ اسلام بعد از عاشورا دانست و گفت: این اجتماعات و این عزاداری‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد و در واقع پیوند با قیام امام حسین(ع) است.

وی افزود: اربعین حسینی اهمیت بسیار زیادی دارد و این مراسم بزرگ نماد وحدت مردم و هیئت مذهبی، بصیرت و معرفت است.

امام جمعه پلدختر اربعین حسینی را فرصتی برای یادآوری پیام عاشورا دانست و گفت: اربعین حسینی نشانه شکوه و عشق مردم به امام حسین(ع) است و هیچ‌گاه نباید اهداف قیام حضرت امام حسین(ع) سید و سالار شهیدان به فراموشی سپرده شود.

انتهای پیام/2304/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول