اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان:

زنجان 130 سازمان مردم‌نهاد فعال دارد

خبرگزاری فارس: معاون مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان به سرشماری انجام شده از سمن‌های استان زنجان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: از مجموع 360 سمن ثبت شده فقط 130 سمن فعال هستند.

زنجان 130 سازمان مردم‌نهاد فعال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، قدرت‌الله رفیعی در ادامه سلسله نشست‌های هم‌اندیشی نخبگان جوان با مسئولین استان زنجان که با موضوع سازمان‌های مردم‌نهاد، فرصت و چالش‌های پیش رو برگزار شد، مشارکت جوانان را در امور کشور از سیاست‌های دولت عنوان و ابراز امیدواری کرد، برگزاری نشست با جوانان زمینه این مشارکت را فراهم کند.

*مشارکت جوانان موجب تسریع توسعه کشور می‌شود

وی مشارکت جوانان در اداره کشور را زمینه‌ساز رشد و تعالی آن اعلام کرد و افزود: جوانان در ارتقای توسعه کشور نقش بسزایی دارند.

معاون مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه کشور در آستانه انتخابات مهمی قرار گرفته است، اضافه کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد اساساً یک تشکل غیر سیاسی و غیر انتفاعی هستند.

وی زمینه فعالیت سمن‌ها را اهداف خیرخواهانه و بشردوستانه اعلام کرد و گفت: این سازمان‌ها نباید به هیچ حزب سیاسی وابستگی داشته باشند.

رفیعی با اشاره به در پیش بودن دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: جوانان به مانند سنوات گذشته باید حضور پررنگی در این مراسم داشته باشند.

وی تاکید کرد: در 22 بهمن سال‌جاری پشتوانه مردمی نظام بار دیگر به رخ دشمنان انقلاب اسلامی کشیده می‌شود.

معاون مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان بر پایبندی جوانان به ارزش‌های انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: جوانان در ادامه راه به وظایف خود عمل خواهند کرد.

وی از ثبت‌نام 360 تشکل در سطح استان زنجان خبر داد و گفت: 120 تشکل از این مجموع از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند.

رفیعی 45 تشکل مجوز گرفته از مجموع 360 سمن ثبت شده در استان زنجان را مربوط به استانداری اعلام کرد و افزود: 45 تشکل هم از این مجموع مربوط به بهزیستی و 45 تشکل مربوط به سازمان ملی جوانان سابق هستند.

وی از ثبت‌نام 15 تشکل مربوط به فعالیت‌های زیست‌محیطی در زنجان خبر داد و تصریح کرد: 55 تشکل هم مجوز فعالیت خود را از نیروی انتظامی دریافت کرده‌اند.

معاون مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان به سرشماری انجام شده از سمن‌های فعال استان زنجان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: از مجموع 360 سمن ثبت شده فقط 130 سمن فعال هستند.

*لزوم تطبیق سمن‌ها با قوانین

وی بر لزوم مراجعه سمن‌هایی که قبلاً مجوز فعالیت گرفته‌اند برای تطبیق با قوانین جدید پس از ادغام تاکید کرد.

رفیعی با بیان اینکه هدف پویایی تشکل‌های مجوز گرفته در سطح استان زنجان است، اضافه کرد: این سمن‌ها باید خود را با قوانین تطبیق دهند.

وی بر پیگیری پیشنهادهای ارائه شده در نشست‌های نخبگان با مسئولان تاکید کرد و ادامه داد: به نظر می‌رسد تشکیل کمیته‌ای از جمع حاضر برای پیگیری امور مفید باشد.

در این نشست برخی از دبیران سمن‌های فعال استان زنجان اقدام به ارائه نظرات خود در مورد بهبود اوضاع سازمان‌های مردم‌نهاد کردند.

فرشید صنایعی، از سمن دانشجویان مبتکر زنجان یکی از این مسئولان سمن‌ها بود که بر تعامل ارگان‌های دولتی با سازمان‌های مردم‌نهاد تاکید کرد و بخشی از چالش‌های پیش روی این نهادها را مطرح کرد.

*اعتمادسازی موجب حل مشکلات می‌شود

امرالله حسنی دیگر فعالی بود که عدم وجود انگیزه دو سویه را از مشکلات موجود در سر راه فعالیت سمن‌ها اعلام و تصریح کرد: اعتمادسازی دو سویه موجب رفع بسیاری از مشکلات می‌شود.

وی که مشاور استاندار زنجان هم هست، تشکیل اتاق فکر برای استفاده از تفکرات جوانان را از دیگر راه‌کارها دانست و اضافه کرد: در حال حاضر خروجی فعالیت سمن‌ها مشخص نیست.

*ستاد اوقات فراغت جوانان اغلب برای قشر خاصی تشکیل می‌شود

حسنی با اشاره به اینکه ستادهای اوقات فراغت جوانان اغلب برای قشر خاصی تشکیل می‌شود، ادامه داد: در برنامه‌ریزی باید به فکر همه جامعه هدف بود.

وی استفاده از ظرفیت جوانان برای اداره شهر و استفاده از خرده‌ فرهنگ‌ها را از دیگر راهکارهای فعال‌سازی سمن‌ها در راستای اهداف عنوان کرد.

انتهای پیام/73004/ع40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول