اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

تعهدات اشتغال زنجان تا پایان سال محقق می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان به تحقق 77 درصدی تعهدات اشتغال استان زنجان در سال‌جاری اشاره و گفت: تا زمان باقیمانده از سال همه تعهدات استان عملیاتی می‌شود.

تعهدات اشتغال زنجان تا پایان سال محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان زنجان با اشاره به برخی ارگان‌ها بیشتر از تعهدات خود اقدام به ایجاد شغل کرده‌اند، از همه مدیران و دست‌اندرکاران این ارگان‌ها تقدیر کرد.

* دلیل عدم موفقیت برخی ارگان در تحقق تعهدات اشتغال اعلام شود

وی به عدم موفقیت برخی دستگاه‌ها در تحقق اشتغال تعهد شده اشاره کرد و افزود: شاید بتوان درصدهای 60 به بالا را پذیرفت، ولی برای زیر این درصدها به دلیل عدم توان جبران تا پایان سال باید فکری کرد.

استاندار زنجان با دعوت از ارگان‌هایی که تعهدات اشتغال خود را عملی نکرده‌اند برای بررسی علت عدم تحقق گفت: اگر مانعی در تحقق تعهدات وجود دارد اعلام شود تا اگر می‌شود حل کرد وگرنه تعهدات آنها باید حذف شود.

این مسئول به تحقق 77 درصدی تعهدات اشتغال استان زنجان در سال‌جاری اشاره و اضافه کرد: تا زمان باقیمانده از سال همه تعهدات استان عملیاتی می‌شود.

رئوفی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به ابلاغیه انجام شده در برخی بانک‌ها در مورد تعریف تسهیلات قرض‌الحسنه بر اساس منابع و مصارف افزود: اگر ابلاغیه از مرکز باشد نمی‌توان کاری کرد.

وی با اشاره به اینکه ابلاغیه مربوط به تعریف تسهیلات بر اساس منابع و مصارف فقط مربوط به بانک مسکن است، ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده در جلسات آتی خبرهای خوبی از بانک‌های دیگر می‌شنویم.

استاندار زنجان با اشاره به قدیمی بودن بسیاری از طرح‌های سرمایه‌ای در استان زنجان از حوصله آنها در پیگیری تقدیر کرد.

 

* لزوم راستی‌آزمایی اشتغال تحقق یافته در استان زنجان

وی با اشاره به برخی سخنان در مورد درست نبودن درصد تحقق اشتغال در سطح استان زنجان گفت: راستی‌آزمایی اشتغال ایجاد شده در دستگاه‌ها باید از خود آنها آغاز شود.

رئوفی‌نژاد بر لزوم ارائه راستی‌آزمایی ارگان‌های دولتی در مورد اشتغال ایجاد شده به دبیرخانه کارگروه اشتغال بیان داشت: استانداری باید رأسا هم اقدام به راستی‌آزمایی تحقق اشتغال بکند.

این مسئول کل تعهدات اشتغال استان زنجان را 24 هزار و 912 مورد اعلام کرد و یادآور شد: یقین دارم که در پایان سال زنجان بیشتر از تعهدات خود اشتغال ایجاد می‌کند.

* لزوم پرداخت تسهیلات به طرح‌های دانش‌بنیان

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به سنگ‌اندازی برخی کارشناسان بانک در ارائه تسهیلات به طرح‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: این اقدامات منجر به حاشیه رانده شدن این طرح‌ها و صاحبان آنها که اغلب جوانان هستند، می‌شود.

وی به تکرار مکرر عدم پرداخت تسهیلات به طرح‌های پژوهشی در سطح استان زنجان توسط بانک‌ها اشاره کرد و اذعان داشت: اکثر طرح‌هایی که از پارک علم و فناوری به بانک‌ها ارائه می‌شوند از این نوع طرح‌ها هستند.

رئوفی‌نژاد با توصیه به کارشناسان بانک برای پرهیز از کارشکنی در ارائه تسهیلات به طرح‌های پژوهشی و نو متذکر شد: پرداخت تسهیلات به طرح‌های دانش‌بنیان از تاکیدات مسئولان ارشد کشور است.

انتهای پیام/73004/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول