اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن خوشنویسان استان زنجان خبر داد

وجود 60 خوشنویس در انجمن خوشنویسان زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن خوشنویسان استان زنجان گفت: 60 هنرمند خوشنویس در انجمن خوشنویسان استان زنجان عضو ثابت هستند.

وجود 60 خوشنویس در انجمن خوشنویسان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اصغر محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هنر خوشنویسی استان زنجان حرکت رو به جلو دارد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین اهداف انجمن خوشنویسی استان زنجان رشد و توسعه این هنر ارزشمند است، خاطرنشان کرد: با برنامه‏ریزی‏های صورت گرفته سعی می‏کنیم همسو با کشور در این زمینه گام برداریم.

رئیس انجمن خوشنویسان استان زنجان در زمینه کتابت زیارت ناحیه مقدسه با بیان اینکه هدف از کتابت این زیارت عزاداری هنرمندان استان زنجان بوده است، اضافه کرد: حضور هنرمندانی از تکاب، بیجار، تاکستان و قزوین سبب رونق همایش کتابت زیارت ناحیه مقدسه در استان زنجان شده بود.

وی با اشاره به اینکه هنرمندانی از شهرستان‏های ابهر، خرم‏دره، ماهنشان، خدابنده و زنجان نیز در این همایش بزرگ حضور داشتند، افزود: اکثر هنرمندان خوشنویس در همایش کتابت زیارت ناحیه مقدسه از شهرستان زنجان بودند.

 

*از برنامه‏های خوشنویسی حمایت شود

محمدی با تاکید بر اینکه به دلیل نبود حمایت‏های مالی در استان زنجان از انجمن خوشنویسان، متاسفانه در اجرای برنامه‏ها با مشکلاتی مواجه هستیم، ادامه داد: در حال حاضر انجمن خوشنویسان استان زنجان 60 عضو ثابت دارد که در آینده‎ای نزدیک تکمیل می‎شود.

*زنجان قطب خوشنویسی است

وی با تاکید بر اینکه استان زنجان یکی از قطب‏های مهم خوشنویسی کشور محسوب می‏شود، تصریح کرد: ترویج این هنر یکی از رسالت‏های مهم انجمن خوشنویسی استان به شمار می‏رود.

رئیس انجمن خوشنویسان استان زنجان با بیان اینکه یاقوت ثانی، ابوالمعالی عزالدین عبدالوهاب زنجانی، ابوطالب مدرس زنجانی، عثمان‌بن ابوبکر زنجانی، میرزا عبدالجبار، حاج جواد رضایی، محمد ولی زنجانی و صدر زنجانی از مشاهیر بنام و خوشنویسان معروف استان زنجان به شمار می‏روند، خاطرنشان کرد: امروز هنرمندان جوان میراث‏دار این خوشنویسان و اساتید هستند.

وی ادامه داد: آثار خوشنویسی همایش کتابت زیارت ناحیه مقدسه به صورت کتابچه‏ای به چاپ می‏رسد.

انتهای پیام/73006/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول