اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت تشخیص خط شکسته ایران تاکید کرد

وجود 16 کتیبه در 16 کشور اسلامی از هنرمندان زنجانی

خبرگزاری فارس: عضو هیئت تشخیص خط شکسته ایران ضمن تاکید بر سابقه درخشان استان زنجان در خوشنویسی گفت: یکی از هنرمندان استان زنجان 16 کتیبه در 16 کشور اسلامی دارد.

وجود 16 کتیبه در 16 کشور اسلامی از هنرمندان زنجانی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نقی ریاحی صبح امروز در حاشیه مراسم کتابت زیارت ناحیه مقدسه و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری همایش‏هایی چون کتابت زیارت ناحیه مقدسه سبب تقویت انگیزه و علاقه در هنرمندان خوشنویسی به ویژه جوانان می‏شود.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان سابقه بسیار درخشانی در زمینه هنر خوشنویسی دارد، خاطرنشان کرد: اساتید بزرگی چون مشکین قلم، رضایی و معصومی در این رشته فعالیت‎های بسیار خوبی داشته‏اند.

عضو هیئت تشخیص خط شکسته ایران با بیان اینکه استاد معصومی بیش از 16 کتیبه در 16 کشور اسلامی دارد، اضافه کرد: این استاد فرهیخته یکی از سرآمدان خط ثلث است.

*زنجان ظرفیت‏های زیادی در خوشنویسی دارد

وی با اشاره به اینکه استان زنجان ظرفیت‏های بسیار زیادی در زمینه هنر خوشنویسی دارد، تصریح کرد: برگزاری همایش‏های مختلف در این زمینه سبب ترویج و اشاعه هنر خوشنویسی در استان زنجان می‏شود.

ریاحی با اشاره به همکاری بسیار خوب حوزه هنری استان زنجان در برگزاری همایش کتابت زیارت ناحیه مقدسه اظهار داشت: سال گذشته نیز همایشی در این زمینه در استان برگزار شد.

وی جایگاه خوشنویسی را در سطح کشور بسیار خوب برشمرد و افزود: استان زنجان نیز در این زمینه در حال پیشرفت است.

 

*جایگاه خوشنویسی ایران در جهان مشخص است

این هنرمند زنجانی برگزاری جشنواره بین‏المللی خوشنویسی جهان اسلام را بیانگر جایگاه کشور در این زمینه دانست و یادآور شد: استقبال جوانان نیز از این رشته بسیار گسترده است.

ریاحی با تاکید بر اینکه اگر مدارک هنر خوشنویسی مورد اهمیت باشد استقبال زیادی از این رشته می‏شود، ادامه داد: دوره‏های مختلفی همچون مقدماتی، متوسط، خوش، عالی، ممتاز، فوق ممتاز و استادی توسط هنرمندان خوشنویس گذرانده می‏شود.

انتهای پیام/73006/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول