اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کار و رفاه اجتماعی استان زنجان خبر داد

تحقق 77 درصدی اشتغال تعهد شده در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان از تحقق 77 درصدی تعهدات اشتغال استان زنجان تا این موقع از سال خبر داد.

تحقق 77 درصدی اشتغال تعهد شده در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حمیرا قهرمانی شامگاه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان زنجان با ارائه گزارش اشتغال تحقق یافته در ارگان‌های مختلف استان زنجان اظهار داشت: این آمار تا ساعت 11 صبح روز دوشنبه از سامانه رصد اشتغال ملی جمع‌آوری شده است.

وی به مصوبه قبلی کارگروه در مورد گنجانده شدن اشتغال ایجاد شده در دستگاه‌هایی که موفق به ثبت آمار خود در سامانه نشده‌اند در آمار اشتغال تحقق یافته اشاره کرد و افزود: دو دستگاه صنایع‌دستی، میراث فرهنگی و گردشگری و دادگستری از جمله دستگاه‌هایی هستند که موفق به ثبت اشتغال‌های ایجاد شده در سامانه ملی اشتغال نشده‌اند.

معاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان تعداد اشتغال ایجاد شده در صنایع‌دستی، میراث فرهنگی و گردشگری را 456 شغل اعلام کرد.

وی تصریح کرد: تا 11 دی ماه دادگستری موفق به ایجاد 50 شغل شده است که بنا به دلایلی در سامانه رصد ملی اشتغال وارد نشده است.

*ارگان‌ها در عمل به تعهدات اشتغال خود به چهار گروه تقسیم شده‌اند

قهرمانی به تحقق 77 درصدی تعهدات اشتغال استان زنجان تا این موقع از سال اشاره کرد و گفت: دستگاه‌ها در عمل به تعهدات اشتغال خود به چهار دسته تقسیم شده‌اند.

وی از لزوم اخذ مجوز از مرکز برای جذب نیرو در برخی ارگان‌ها خبر داد و اضافه کرد: دادگستری، هواشناسی، امور شهری استانداری و راه و ترابری از جمله این ارگان‌ها هستند که با وجود برگزاری آزمون هنوز موفق به وارد کردن آمارهای اشتغال ایجاد شده، نشده‌اند.

معاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان از عمل به تعهدات ایجاد اشتغال در برخی ارگان‌ها خبر داد و گفت: راه‌آهن، آب و فاضلاب، زندان‌ها، حمل و نقل، تجهیز و نوسازی مدارس از جمله این دستگاه‌ها هستند که جلوتر از تعهدات اشغالی خود حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی ارگان‌ها متناسب با برنامه تعهداتی خود برای ایجاد اشتغال حرکت می‌کنند، تصریح کرد: تعهدات اشتغال این ارگان‌ها 3 هزار و 302 شغل است که تاکنون 2 هزار و 77 شغل را محقق کرده‌اند.

*برخی ارگان باید اقدامات خاصی برای تحقق تعهدات اشتغال خود انجام دهند

قهرمانی از لزوم اندیشیده شدن تعهداتی برای تحقق تعهدات اشتغال در برخی ارگان‌ها خبر داد و اضافه کرد: اداره کل ورزش و جوانان، دانشگاه زنجان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکسیرانی، دانشگاه علوم پزشکی، صنایع‌دستی، میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان صنعت، معدن و تجارت از جمله این ارگان‌ها محسوب می‌شوند.

وی میزان تعهدات ارگان‌هایی که باید اقدامات مقتضی را برای تحقق تعهدات اشتغالی خود به عمل آورند، 11 هزار و 409 شغل اعلام کرد که تاکنون 5 هزار و 750 مورد را ایجاد کرده‌اند.

معاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان از آغاز وارد شدن اشتغال‌های ایجاد شده توسط بنیاد مسکن به سامانه رصد ملی اشتغال خبر داد و تصریح کرد: راه و شهرسازی و تجهیز و نوسازی مدارس هم باید این کار را آغاز کنند.

در این جلسه طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها و عملکرد بانک‌های عامل از محل تتمه اعتبارات بنگاه‌های اقتصادی و کارآفرین بررسی شد.

انتهای پیام/73004/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول