اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

قیام امام حسین (ع) با ابزار هنر تبیین می‏شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: قیام امام حسین (ع) با ابزار هنر تبیین می‏شود.

قیام امام حسین (ع) با ابزار هنر تبیین می‏شود

علی سهندی امروز در حاشیه گردهمایی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: این گردهمایی به مناسبت اربعین حسینی در استان زنجان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در برنامه گردهمایی اصحاب هنر، فرهنگ و رسانه از منظر هنر به قیام امام حسین (ع) و ابعاد این نهضت نگریسته می‏شود، خاطرنشان کرد: همه هنرمندان فعال در این زمینه آثار خود را به نمایش گذاشته‏اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه کتابت خطبه حضرت زینب توسط هنرمندان خوشنویس استان گام بزرگی در این زمینه به شمار می‏رود، اضافه کرد: از همه خوشنویسانی که رتبه ممتازی در این زمینه دارند، دعوت به عمل آمده بود.

وی با اشاره به اینکه در مراسم تعزیه‎خوانی فرهنگسرای امام خمینی (ع) به بخشی از قیام امام حسین (ع) پرداخته شده است، تصریح کرد: عمده‏ترین هدف از برگزاری نمایشگاه و تعزیه‏خوانی پرداختن به قیام امام حسین (ع) با زبان هنر است.

 

* قیام امام حسین (ع) در قالب هنری تبیین شد

سهندی با تاکید بر اینکه فضاهای هنری فقط به موضوعات ویژه‏ای اختصاص ندارد، ادامه داد: خود قیام امام حسین (ع) یک حرکت هنرمندانه بود که کاروان خود را به سر منزل مقصود رساند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس حماسه حسینی در استان زنجان یادآور شد: این نمایشگاه شامل عکس‏هایی از مراسم عزاداری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نشان دادن ارادت قلبی به امام حسین (ع) را از اهداف مهم برگزاری مجموعه برنامه‏های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برشمرد و یادآور شد: استقبال مردم نیز از این برنامه‏ها بسیار زیاد است.

انتهای پیام/73006/ق20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول