اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ارشاد گیلان:

محتوای تولیدات فرهنگی و هنری دچار ضعف است

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: محتوای تولیدات فرهنگی و هنری جامعه دچار ضعف است.

محتوای تولیدات فرهنگی و هنری دچار ضعف است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید حاذق نیکرو در جمع خبرنگاران با اشاره به دلایل دشمنی استکبار جهانی با نظام اسلامی، اظهار کرد: دلیل دشمنی غرب با انقلاب اسلامی ارائه الگو جدیدی از زندگی و حکومت‌داری مبتنی بر دین و احکام الهی است.

وی، هجمه دشمنان بر ضد جمهوری اسلامی را بسیار گسترده خواند و گفت: بیش از 2 هزار موسسه تحقیقاتی در دنیا به دنبال مقابله با جهانی شدن اسلام به‌ویژه جمهوری اسلامی هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با اشاره به اینکه تمام این موسسات تحقیقاتی پیمانکار سازمان سیا هستند، تصریح کرد: همواره شاهد فعالیت‌های بسیار گسترده فرهنگی جبهه استکبار بر ضد اسلام و نظام اسلامی هستیم که مدام در حال تکرار است.

وی با بیان اینکه در داخل کشور کارهای خوبی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن انجام شده است، گفت: در داخل کشور بیکار نیستیم و کارهای خوبی انجام صورت گرفته که گاهی موفق بوده و گاهی نیز نتایج چندان موفقی نداشته است.

حاذق‌نیکرو با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلایل مختلفی مانند جنگ تحمیلی، فرصت چندانی برای تحول در نظام فرهنگی و هنری کشور وجود نداشت، اذعان کرد: در نظام فرهنگی و هنری کشور با وجود افراد متخصص بسیار شاهد افراد متعهد کمی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز این واقعه بزرگ تاریخی به خوبی معرفی نشده و در این سال‌ها یک فیلم خوب درباره انقلاب اسلامی و حتی یک مستند موثر ساخته نشده و در این زمینه عقب هستیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان وظیفه رسانه‌ها را مطالبه‌گری دانست و گفت: در بخش‌ها و عرصه‌های مختلف باید افرادی در تراز انقلاب اسلامی تربیت شوند.

وی با اشاره به اینکه کشور ما هنوز به طور کامل اسلامی نشده است، اما در مسیر اسلامی شدن کاملا مصمم هستیم، گفت: باید از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی انقلاب اسلامی استفاده کرد و طبق فرموده مقام معظم رهبری «فضای مجازی و اینترنت به اندازه انقلاب اسلامی مهم است».

حاذق‌نیکرو با اشاره به ضعف در تولید محتوا در عرصه‌های فرهنگی و هنری، اذعان کرد: در عرصه سینما فیلمنامه‌های خوب و ارزشی کم است و همچنین در عرصه‌ای مانند تئاتر گروه‌های نمایشی مدام به دنبال نمایش‌های غربی مانند مکبث هستند و به فرهنگ غربی تمایل دارند.

وی به برگزاری جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و افزود: این جشنواره منتسب به انقلاب اسلامی است اما در آن شاهد فیلم‌هایی درباره رابطه‌ها و عشق‌های مثلثی هستیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به برخی برخوردها و واکنش‌ها نسبت به اکران تعدادی از فیلم‌ها در سینماها اشاره کرد و یادآور شد: به جای برخورد احساسی با فیلم‌ها باید آنها را نقد کرد.

وی با بیان اینکه در عرصه هنر و سینما تعداد افراد دارای دغدغه انقلاب و اسلام کم است، خاطرنشان کرد: برخی در کشور به دنبال هنر برای هنر هستند، اما در واقع باید هنر برای دفاع از ارزش‌ها باشد.

ا‌نتهای پیام/2300/ت40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول