اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌ و بلوچستان:

رسالت تبلیغی هنری و اسلامی از اهداف بلند تبلیغات اسلامی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: رسالت تبلیغی هنری و اسلامی بر اساس آموزه‌های قرآنی از اهداف بلند تبلیغات اسلامی است.

رسالت تبلیغی هنری و اسلامی از اهداف بلند تبلیغات اسلامی است

حجت‌الاسلام صفر قربانپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان در زمینه فعالیت‌ها و عملکرد تبلیغات اسلامی استان اظهار داشت: فرهنگ که روح وجود هر نظام سیاسی و موتور محرک جامعه است چنان نقشی دارد که بدون وجود آن جامعه حرکتی به خود نمی‌بیند و به تعبیر قرآن کریم مردم آن چسبیده به زمین خواهند شد.

وی افزود: در این میان فرهنگ مذهبی و دینی جامعه انقلابی و اسلامی ایران کارآمدی ویژه دارد که نقش آن را همانند دژی مستحکم در برابر هجوم سلطه‌گران و روح حیات انقلابی و نشاط ملی در برابر خود با خستگی خسته‌دلان می‌توان ترسیم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: به یاری خداوند ملت دین‌مدار ایران اسلامی خاصه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه تقویت باورهای دینی چنان پیش تاخته است که موجب تعجب و انگشت به دندان گزیدن جهانیان به ویژه دنیای غرب شده است.

قربانپور ادامه داد: به طور طبیعی، فطرت پاک مردان و زنان ایرانی و دنیای اسلام با زمینه آماده، مهیای دریافت معارف دینی بوده است، اما تذکر به این فطرت و اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی توسط دستگاه‌ها و سازمان‌های نظام جمهوری اسلامی برای آگاه سازی و تبیین معارف اسلامی و آشنا کردن اقشار جامعه به ویژه جوانان با حقایق دینی جای هیچ شک و انکاری نیست.

وی تصریح کرد: به لطف خداوند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با مدیریت دینی و انقلابی و نگاه تیزبینانه حضرت امام خمینی (ره) معمار بزرگ فرهنگی انقلاب اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی در کنار بقیه نهادها و دستگاه‌های موجود شکل گرفت و از همان آغاز اهداف بلند رسالت تبلیغی هنری و اسلامی را بر اساس آموزه‌های قرآنی طبق رهنمود حضرت امام و پس از آن حضرت بر اساس رهنمود مقام معظم رهبری در دستور کار خود قرار داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: با حداقل امکانات ولی با پشتکار مسئولان مربوط در مرکز و استان‌ها وظیفه تبلیغی و انقلابی خویش را به انجام رسانیده و با نگاه منصفانه باید گفت که توفیقات فراوانی کسب کرده است.

قربانپور به بخشی از فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی اداره‌کل تبلیغات اسلامی در استان سیستان و بلوچستان به منظور اطلاع مردم اشاره کرد و بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی نهادی است انقلابی که با نظارت و حکم از جانب مقام عظمای ولایت اداره می‌شود، لیکن مجموعه برنامه‌های اداری و مالی آن در کل کشور تابع قانون خدمات کشوری بوده و از همه ضوابط مصوب دولت جمهوری اسلامی پیروی می‌کند و نظام بودجه‌ای آن نیز استانی است، به منظور اثرگذاری فعالیت‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی، سازمان تبلیغات اسلامی دارای اساسنامه کاری و برنامه‌های مدرن فرهنگی و چشم‌انداز روشن فعالیت است.

وی اضافه کرد: با همان رویکرد اثرگذاری قطعی است که ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها با شاخص‌های روشن، سالیانه به تدوین برنامه می‌پردازند و تمام همت خویش را به‌کار می‌بندند تا آن را به خوبی اجرا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در همین راستا استان سیستان و بلوچستان در سال‌جاری تعداد 89 عنوان برنامه با شاخص‌های تعیین شده دارد و برای هر کدام بودجه‌ها و کیفیت آمار کمی و کیفی را پیش‌بینی کرده است.

قربانپور یادآور شد: از آنجا که فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی سابقه دیرینه دارد گرچه امکان مشابهت‌هایی نیز بین دستگاه‌های فرهنگی در نوع عملکرد وجود داشته ولی بعضی از معاونت‌های ایجاد شده در برخی دستگاه‌ها سابقه عمر وجودی آن‌ها یک رقمی است در حالی که سازمان دارالقرآن‌الکریم این سازمان و معاونت‌های فرهنگی و پژوهشی از همان آغاز کارها را تخصصی آغاز و تکمیل کرده و ادامه می‌دهند.

وی گفت: جای خوشبختی است که سیستان و بلوچستان در بعضی از عناوین فعالیت‌ها از جمله گفتمان دینی در سه سطح مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها در دو سال اخیر به صورت پی در پی رتبه برتر کشوری را دارد و در موضوع فرق و مذاهب رتبه اول و دوم کشوری را به دست آورده و در موضوع ستاد ساماندهی فرهنگی در شئونات مذهبی، رتبه مطلوب برتر را کسب کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: حتی در سال 1390 با مجموعه عملکرد اداری و مالی رتبه چهارم کشوری را به دست آورد همچنین در بحث مناسبت‌ها از جمله محرم، صفر، رمضان، اعتکاف، شعبانیه، غدیر، دهه فجر، برنامه‌های گوناگون قرآنی، هفته وحدت و بسیاری از مناسبت‌های دیگر در شهرستان‌ها و مرکز استان به طور کامل فعال می‌باشند و گزارش‌های مستند کاری را در سایت استانی و ملی آنان می‌توان ملاحظه کرد که در این باره، قضاوت بر عهده مخاطبان منصف بوده گرچه ما انجام وظیفه می‌کنیم.

قربانپور خاطرنشان کرد: مدیران کل تبلیغات اسلامی در دوره‌های گوناگون به ویژه در دوره 6 ساله مدیریت جدید حداکثر تلاش خود را انجام داده‌اند تا فضای تعاملی اداری و استان را به بهترین وجه حفظ کنند.

وی تصریح کرد: تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با دارا بودن توان و ذوق فرهنگی، همکاری‌های بسیار خوبی را با دیگر نهادها و مجامع مردمی و دستگاه‌های دولتی داشته به نحوی که دبیری بنیاد غدیر استان و معاونت تشکل‌های مردمی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان و مشاور استاندار در امور روحانیت از اواسط دوره استانداری دکتر دهمرده تاکنون حکایت گویایی از این فضای تعاملی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در دوره استاندار جدید استان نیز، ارتباطات خوبی با وی صورت پذیرفته که قابل توجه و درخور تحسین است، به کیفیتی که در چند ماه اخیر دو مرحله شرکت در سمینار سراسری مشاوران استانداران در امور روحانیت در 27 شهریور ماه و 23 آبان‌ ماه امسال در دوره اخیر و همفکری با استاندار فعلی استان انجام شده است.

قربانپور افزود: امیدواریم که دوستان فعال فرهنگی و رسانه‌ای ضمن آنکه این اداره‌کل را از نظرات خود بهره‌مند می‌کنند وسعت دید را با درایت و اندیشه عجین کرده و از حاشیه پردازی پرهیز کنند.

انتهای پیام/75002/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول