اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان:

زنده‌یاد «حسین اسماعیلی» از هنرمندان برجسته مینا‌کاری بود

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان گفت: مرحوم حسین اسماعیلی از شاهکار‌های هنر میناکاری اصفهان بوده و روز گذشته در قطعه نام‌آوران باغ رضوان اصفهان به خاک سپرد شد.

زنده‌یاد «حسین اسماعیلی» از هنرمندان برجسته مینا‌کاری بود

غلامعلی فیض‌اللهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به درگذشت یکی از پیشکسوتان هنر مینا‌کاری و نگار‌گری اصفهان اظهار کرد: استاد حسین اسماعیلی هشتم دی ماه امسال به دلیل غلظت خون و سکته مغزی دار فانی را وداع گفت.

وی با تاکید بر اینکه همچنین روز گذشته پیکر مرحوم حسین اسماعیلی از میدان امام (ره) با حضور جمعی از هنرمندان، پیشکسوتان، مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشییع شد، ادامه داد: پیکر مرحوم حسین اسماعیلی در قطعه نام‌آوران باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده شده است.

رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان تصریح کرد: فردا نیز مراسم ترحیم وی از ساعت 9 و 30 تا 11 و 30 دقیقه صبح در مسجد امام (ره) اصفهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحوم حسین اسماعیلی از هنرمندان برجسته هنر میناکاری و نگارگری اصفهان به شمار می‌رود، اضافه کرد: آثار معماری مرحوم اسماعیلی در ابعاد بزرگ بوده است و این موضوع یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های هنری وی محسوب می‌شود.

فیض‌اللهی با اشاره به تولیدات مینا‌کاری مرحوم حسین اسماعیلی در ابعاد بزرگ تأکید کرد: همچنین وی میناکاری حرم‌های امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع)، حضرت زینب (س) و امام رضا (ع) را نیز انجام داده است.

وی افزود: مرحوم حسین اسماعیلی از شاهکار‌های هنر میناکاری اصفهان بوده و همچنین وی از افتخارات اصفهان در زمینه هنر مینا‌کاری و نگار‌گری به شمار می‌رود.

رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به فعالیت استاد حسین اسماعیلی از دوران کودکی در زمینه تولید آثار مینا‌کاری گفت: وی هنر میناکاری را نزد برادرش استاد مرتضی اسماعیلی و استاد زنگنه آموخته است و پس از انقلاب به دلیل وضعیت نامطلوب بازار مینا‌کاری به فعالیت در زمینه رانندگی روی آورد اما دوباره پس از مدتی فعالیت در زمینه مینا‌‌کاری را به صورت جدی آغاز کرد.

انتهای پیام/63004/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول