اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای آشنایی با ویژگی‌های دفاع مقدس صورت گرفت

برگزاری کارگاه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد گچساران

خبرگزاری فارس: کارگاه یک‌روزه ضمن خدمت «آشنایی با ارزش‌ها و ویژگی‌های دفاع مقدس» در دانشگاه آزاد اسلامی گچساران برگزار شد.

برگزاری کارگاه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، کارگاه ضمن خدمت «آشنایی با ارزش‌ها و ویژگی‌های دفاع مقدس» امروز و با حضور کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی گچساران در سالن کنفرانس این واحد دانشگاهی برگزار شد.

امام جمعه موقت گچساران در این کارگاه آموزشی به تشریح و بیان اختلافات مرزی ایران و عراق در دوران صفویان و حکومت عثمانی پرداخت.

جنگ عراق علیه ایران با تحریک استکبار آغاز شد

حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده با اشاره به این‌که این اختلافات به 500 سال پیش بر می‌‌گردد، گفت: در آن زمان کشور عراق تحت پوشش حکومت عثمانی قرار داشت.

وی اختلافات مذهبی بین حکومت عثمانی و حکومت صفوی را از جمله علل اختلافات دانست و تصریح کرد: سال 1353 قراردادی در کشور الجزایر برای پایان دادن به مخاصمات ایران و عراق موسوم به قرارداد 1975 الجزایر بسته شد.

امام جمعه موقت گچساران و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان عنوان کرد: در این قرارداد تأکید شده که دو کشور به مرزهای آبی خود برگردند و مرزهای زمینی خود را بر اساس پروتکل 1913 و 1914 تنظیم کنند.

خواجه‌زاده ادامه داد: طرفین در این قرارداد متعهد شدند در مرزهای خود از نفوذ خرابکاران به کشورهای همدیگر جلوگیری کنند.

وی اظهار داشت: حزب بعث عراق به رهبری صدام حسین در سال 59 که سازمان نیروهای نظامی ایران اسلامی را ضعیف ارزیابی کرده بودند با تحریک استکبار و صهیونیسم جهانی و حمایت برخی کشورهای عربی جنگ ناخواسته‌ای را علیه ملت ایران آغاز کردند.

رئیس شورای معاونین دانشجویی منطقه 16 با اشاره به اوضاع نابهنجار سیاسی، نظامی و اقتصادی ایران در آن برهه از زمان عنوان کرد: پنج ابرقدرت جهان کشور عراق را یاری کرده و از نظر اقتصادی هم کشورهای عربی کمک‌های بسیاری به این کشور داشتند.

خواجه‌زاده حاکمیت صدام بر اروندرود را از جمله اهداف وی برای حمله به ایران عنوان کرد و ادامه داد: صدام حسین مهم‌ترین هدف دیگر خود را رهبری جهان عرب و سرنگونی حکومت ایران می‌دانست و به دنبال توسعه سرزمینی کشورش در قسمت‌های جنوبی ایران بود.

وی گفت: پس از هشت سال دفاع مقدس جوانان غیور این مرز و بوم با الگو قراردادن فرهنگ عاشورای حسینی، با ایثار جان خود توانستند در مقابل همه دنیا ایستادگی کنند.

خواجه‌زاده یادآورشد: دلاورمردان و ایثارگران ایران اسلامی برای اولین بار در تاریخ این کشور اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی در اشغال دشمن قرار گیرد.

انتهای‌پیام/82014/م20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول