اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس:

9 دی سند افتخار انقلاب در دفاع از ولایت است

خبرگزاری فارس: یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس گفت: 9 دی سند افتخار تاریخ انقلاب اسلامی در دفاع از حقانیت، فرهنگ عاشورا، مقام ولایت و بیان جایگاه والای ولایت فقیه در بین مردم جهان است.

9 دی سند افتخار انقلاب در دفاع از ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار علیجان میرشکار صبح امروز در پنجمین یادواره سرداران و 222 شهید حوزه قدس و همایش بزرگ بصیرت این شهرستان در مسجد امام رضا (ع) بیان داشت: شهدا از جمله بزرگانی هستند که با بصیرت راه را از بیراهه شناختند و برحسب زمان با عمل به فرمایشات ولی فقیه در راه خداوند به معامله جان پرداختند.

وی افزود: شهدای انقلاب و دفاع مقدس حلقه وصل عاشورا و کربلا بوده و مسیر بزرگ 9 دی تداوم مسیر تبلیغی حضرت زینب (س) است.

میرشکار با اشاره به فلسفه 9 دی سال 88 که در سرکوبی فتنه و حمایت بی‌نظیر از مقام ولایت فقیه و رهبری جامعه شکل گرفت، تصریح کرد: با آغاز رسالت پیامبر اسلام دو جبهه حق و باطل روی کار آمد که در جبهه حق کسانی بودند که رسول خدا را از تمام جهت قبول داشته و در مقابل جبهه باطل با عدم قبول رسالت پیامبر روبروی ایشان موضع گرفتند.

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اعلام اینکه حرکت دشمنان پس از رحلت پیامبر اسلام در سقیفه بیانگر همان تقابل دو جبهه حق و باطل بود، اظهار داشت: آنها بعد از پیامبر چون حادثه غدیر را فراموش کردند و نمی‌خواستند آن را باور کنند در برابر حق قرار گرفتند و امام حق را 25 سال خانه‌نشین کردند.

میرشکار با ابراز اینکه امام علی (ع) وقتی پس از 25 سال به درخواست مردم و مشاهده اقبال عمومی پرچم ولایت را یک بار دیگر به اهتزاز درآورد جبهه باطل با تمام قدرت مقابل ایشان بسیج شد، ادامه داد: در آن زمان سه جنگ نابرابر جمل، صفین و نهروان را به راه انداختند که در نهروان برخی از فریب‌خوردگان صفین مقابل امام زمان خود شمشیر کشیدند.

وی با اشاره به اینکه زمانی که امام حسن (ع) پرچم ولایت را به دست گرفت دشمن علاوه بر جنگ سخت در جنگی نرم با خریداری سپاه آن امام کاری کرد که لشکریانش جام زهر را به آن حضرت نوشاندند، عنوان کرد: این مسیر ادامه داشت تا حادثه عاشورا به وجود آمد.

این فرمانده و یادگار هشت سال دفاع مقدس با اعلام اینکه بعد از یک‌هزار و 400 سال بار دیگر پرچم حق توسط امام راحل به اهتزاز درآمد، گفت: از فردای پیروزی انقلاب چون شعار، گفتار، رفتار، معیار و عملکرد امام راحل بر مبنای حق، حقیقت و فرهنگ عاشورا بود کارشکنی‌ها و دشمنی‌ها آغاز شد، تهاجم فرهنگی شکل گرفت و تحریم‌های همه جانبه اقتصادی را در پیش گرفتند تا جایی که نتوانستند برابر ما دوام بیاورند و جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل کردند.

میرشکار با اشاره به اینکه دشمن در دنیا به این نتیجه رسیده که انقلاب اسلامی یک نظامی منحصر به فرد در جهان است، خاطر نشان کرد: پیوستگی امت به پاخاسته و هماهنگ با ولایت، حضور همیشه در صحنه در راستای مفاهیم دینی و جایگاه ولایت فقیه در رأس این حکومت این انقلاب را از بقیه حرکات متمایز کرد و باعث خنثی شدن اهداف همه بدخواهان شد.

وی اضافه کرد: جریان فتنه 88 در راستای همین حرکت دشمن بود، آنها برای مهار پیوستگی و اطاعت‌پذیری مردم جهت تغییر رفتار و ساختار این نظام اندیشه‌کده‌هایی را راه‌اندازی کردند که یکی از آنها اندیشه‌کده کمیته خطر جاری در آمریکا است که در آن وزیر امور خارجه دوران کلینتون، سخنگوی کنگره آمریکا در زمان بوش پدر و مارک پالمر قائم‌مقام نخستین مؤسسه حقوق بشر آمریکا عضویت داشتند.

میرشکار یادآور شد: آنها در گام نخست تئوری‌ها و راهبردشان با هدف تضعیف، تزلزل و تخریب جایگاه حقیقی و حقوقی رهبر انقلاب بودند تا این چهره تاثیرگذار دنیا را زیر سئوال ببرند ولی در این امر با ناکامی بزرگی روبرو شدند.

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اعلام اینکه در طی چند سال گذشته رسانه‌های غربی دست به سانسور چهره، نام و بیانات رهبر انقلاب زدند، ابراز داشت: آنها تجربه بسیار تلخ داشتند زیرا با تخریب امام امت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در رسانه‌های خود موجب شدند تا امام خمینی (ره) به یک چهره برتر دنیا تبدیل شود ولی بار دیگر بعد از انتخابات تخریب علیه رهبر انقلاب را آغاز کردند ولی این بار نیز با لطف خداوند رهبر انقلاب به محبوب‌ترین چهره جهان اسلام و دنیا معرفی شد.

وی اذعان داشت: دشمنان داخلی و خارجی در فتنه 88 به دنبال ایجاد شکاف در بین مردم و مقام ولایت فقیه بودند بر همین اساس پروژه تقلب در انتخابات را راه انداختند.

میرشکار 9 دی را سند افتخار تاریخ انقلاب در دفاع از حقانیت، فرهنگ عاشورا، مقام ولایت و بیان جایگاه والای ولایت فقیه در بین مردم جهان دانست و یادآور شد: مردم باید روز 9 دی با شکوه بیشتر از گذشته به میدان آمده و در دفاع از مقام ولایت مطلقه فقیه و تجدید عهد و پیمان با رهبر انقلاب که تمام هستی خود را در راه اسلام به کف گرفته است مشت محکمی به دهان اجانب و بدخواهان بزنند.

وی در پایان به بصیرت، آگاهی، زمان‌شناسی، دشمن‌ستیزی و اطاعت از مقام ولایت شهدای تاریخ انقلاب و جنگ تحمیلی اشاره کرد و یادآور شد: وصیت‌نامه‌های شهدا گنجی بزرگ در دل ملت ما است، باید با مطالعه عمیق و دقیق این وصایا آگاهی و بصیرت بگیریم زیرا تاکید بیش از 90 درصد این وصایا این بود که امام امت را تنها نگذاریم، ما هم باید با اطاعت از ولایت راه سعادت دنیوی و اخروی خود را هموارتر کنیم.

انتهای پیام/86012/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول