اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سومین روز نمایشگاه کتاب گلستان انجام شد

رونمایی از 2 کتاب حماسه‎سازان محراب و تپش‎های ماندگار‌

خبرگزاری فارس: در سومین روز نمایشگاه کتاب گلستان از دو کتاب حماسه‎سازان محراب و تپش‎های ماندگار که در زمینه دفاع مقدس چاپ شده‌اند، رونمایی شد.

رونمایی از 2 کتاب حماسه‎سازان محراب و تپش‎های ماندگار‌

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عصر امروز در این مراسم مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس بسیج سپاه نینوا گلستان گفت: کتاب حماسه‎سازان محراب خاطراتی داستان‎واره از 68 شهید روحانی استان گلستان است که توسط خانم صغری معتمدی نوشته شده است.

علی‎محمد جعفری اظهار داشت: در این کتاب به هر شهید یک تا سه صفحه پرداخته شده و صفحه هر شهید مزین به عکس آن شهید شده و در آغاز هر خاطره دو بیت شعر در وصف آن شهید گفته شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به اطلاعات جمع‎آوری شده چند سال‎ها اخیر در کنگره شهدا و سازمان حفظ آثار بسیج و سپاه نینوا استان این کتاب شکل گرفت تصریح کرد: در سال 1384 قراردادی با نویسنده بسته شد که نویسنده در مواردی که اطلاعات شهدا کم بود توانست با استفاده از خلاقیت خود کمبودها را جبران کند.

در مورد شهدای روحانی کارهای خوبی صورت گرفته است

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس بسیج سپاه نینوا گلستان خاطرنشان کرد: در خصوص دیگر شهدای روحانی استان هم کارهای خوبی صورت گرفته که می‎توان به کتاب پرواز تا ملکوت که درباره سردار شهید محمدعلی ملک نوشته شده اشاره کرد.

جعفری ادامه داد: همچنین کتاب عروج در جنگل توسط عبدالجواد عموزادخلیلی از نویسندگان جوان عرصه دفاع مقدس نوشته شده که درباره حادثه 24 آذر سال 1360 جاده آمل و ترور حجت‎الاسلام شریعتی فرد و پسرش بود.

وی در خصوص پیام سردار فضلی در دیدار با خانواده شهید دهقان که عنوان کرده بود در جمع‎آوری آثار و اسناد شهدا غفلت نشود گفت: ما تیم‎های جمع‎آوری اطلاعات را با یک برنامه منسجم و با محوری ستاد یادواره‎های شهدا و پایگاه‎های مقاومت بسیج سازماندهی کردیم و یک همکاری هم با لشکر 30 گرگان شروع کردیم که خاطرات و اطلاعات فرماندهان این لشکر نیز جمع‎آوری شود.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس بسیج سپاه نینوا گلستان افزود:‌ در زمینه تاریخ شفاهی هم کارهای خوبی صورت دادیم که نتیجه آن بعدها در قالب کتاب و بسته‎های ویژه منتشر خواهد شد.

نشر فاتحان غرفه‎ای کاملاً تخصصی است

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس بسیج سپاه نینوا گلستان اذعان داشت: در نمایشگاه کتاب امسال استان گلستان غرفه‎ای را تحت عنوان غرفه نشر فاتحان راه‎اندازی کردیم که این غرفه متعلق به سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس بسیج سپاه، یک ناشر تخصصی و ناشر برگزیده در زمینه چاپ کتاب‎های دوران دفاع مقدس است.

جعفری گفت: این غرفه یک سری از کتب جدید دوران دفاع مقدس را در خود جای داده و 30 درصد هم به مشتریان خود تخفیف می‎دهد که با 20 درصدی که نمایشگاه تخفیف می‎دهد به 50 درصد می‎رسد.

وی ابراز داشت: هر سال نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با همکاری سازمان حفظ آثار بسیج سپاه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‎شود که امسال شیراز میزبان بود و این نمایشگاه فرصت خوبی است که تمام آثار و کتبی که در زمینه دفاع مقدس منتشر می‎شوند مورد بازدید قرار بگیرند.

جعفری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از کارهای خوبی که در این زمینه صورت گرفته طرح هزار نمایشگاه در هزار رده مقاومت بسیج است که با همکاری سپاه و ارشاد برگزار می‎شود که طی این طرح بسته‎هایی از کتاب‎های جدید حوزه نشر کتاب که طی ارزیابی مفید بودنشان تایید می‎شود در این رده‎های بسیج توزیع می‎شوند تا مورد استفاده بسیجیان قرار گیرند.

کاش مسئولان ارشاد در مراسم رونمایی حاضر می‎شدند

وی گفت: انتظار می‎رفت در مراسم رونمایی از این کتاب‎ها به خاطر حفظ حرمت شهدا و ارزش‎های دوران دفاع مقدس و احترام به نویسنده و ناشر کتاب مسئولان فرهنگ و ارشاد و سایر مسئولان در مراسم رونمایی حضور می‎یافتند تا شاهد آشفتگی در مراسم رونمایی نباشیم.

شایان ذکر است در این مراسم از کتاب تپش‎های ماندگار که در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان گردآوری شد، رونمایی شد. 

انتهای پیام/2307/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول