اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین:

90 مدرسه در قزوین مقاوم‌سازی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین از مقاوم‌سازی 90 مدرسه در این استان خبر داد.

90 مدرسه در قزوین مقاوم‌سازی شد

محمدجواد حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال 85 از اعتبار ویژه صندوق ذخیره ارزی مبلغ 40 هزار میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی و نوسازی مدارس، مجتمع‌های آموزشی و واحد‌های مربوط به آموزش و پرورش در سراسر کشور در نظر گرفته شده که استان قزوین نیز در شش سال اخیر در دولت‌های نهم و همچنین دهم از این میزان اعتبار بنابر سهمیه دریافتی خویش استفاده و طرح‌های قابل توجهی را در عرصه نوسازی و تجهیز مدارس هزینه کرده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین با بیان اینکه بیش از 90 عنوان مجتمع آموزشی و مدرسه در مقاطع تحصیلی دبستان، راهنمایی و متوسطه در سطح شهرستان‌های استان قزوین کار مقاوم‌سازی و بازسازی آنها توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس این استان به انجام رسیده است، افزود: 85 باب مدرسه نیز هم‌اکنون در سطح این استان در برنامه تخریب و همچنین نوسازی قرار دارند.

وی عنوان کرد: کار نوسازی این تعداد مدرسه تا پایان سال 92 در قزوین صورت می‌گیرد و پس از سال 92 نیز با اختصاص مجدد اعتبارات کار مقاوم‌سازی مدارس با ارائه نقشه راه جدید و پس از مصوبه مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین با اشاره به طراحی و اجرای پروژه‌های عمرانی خوب و چشم‌گیر در بخش‌های مرکزی و آبگرم شهرستان آوج تصریح کرد: تاکنون 21 مدرسه در مجموعه در این شهرستان کار مقاوم‌سازی و نوسازی‌شان به انجام رسیده است.

حیدری ادامه داد: یکی از کار‌ها و اقدامات بسیار ارزشمند اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین که با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش این استان در ماه‌های اخیر آغاز شده و کارگروه ویژه‌ای نیز برای این منظور تشکیل شده است در عرصه پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش است که با جدیت ویژه در حال پیگیری بوده و دنبال می‌شود.

انتهای پیام/77005/ح/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول