اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان خبر داد

اجرای طرح مقاوم‎سازی غیرسازه‎ای 100 مدرسه گنبدکاووس

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: اجرای پایلوت مقاوم‌سازی غیرسازه‎ای 100 مدرسه در شهرستان گنبدکاووس با موفقیت انجام گرفت.

اجرای طرح مقاوم‎سازی غیرسازه‎ای 100 مدرسه گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، قاسم سمیعی اظهار داشت: در سال گذشته با انعقاد تفاهم‌نامه‎ای با آموزش پرورش استان برنامه مقاوم‎سازی غیرسازه‎ای مدارس استان منعقد شد که برای اجرای پایلوت شهرستان گنبدکاووس انتخاب شد.

وی تصریح کرد: هزینه مقاوم‎سازی غیرسازه‎ای هر واحد آموزشی 30 میلیون ریال بود که 50 درصد آن توسط اداره کل مدیریت بحران استان گلستان و 50 درصد نیز توسط آموزش و پرورش تأمین و هزینه شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان اضافه کرد: درسال تحصیلی جاری نیز پیشنهاد مقاوم‌سازی غیرسازه‎ای مدارس دیگر نیز به مدیریت این اداره کل ارائه شده است که به محض دریافت اعتبار، این پروژه در شهرستان‎های دیگر استان تداوم خواهد یافت.

سمیعی با اشاره به مفهوم مقاوم‎سازی غیرسازه‎ای عنوان کرد: در طرح مقاوم‎سازی غیرسازه‎ای مدارس، اجسام متحرک موجود در مدارس و کلاس‎های درس به دیوارها، سقف، میز یا زمین با استفاده از "پیچ و پنس" ثابت شده و به برخی اقلام ایمنی و امداد و نجات مجهز می‎شوند تا در موقع حوادث پیش‎بینی نشده به ویژه زلزله، میزان خسارات به حداقل برسد.

انتهای پیام/2307/ق/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول