اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

پایان دی آخرین فرصت جذب تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: بنیاد مسکن و بانک‌های عامل تا پایان دی ماه فرصت دارند سهمیه شش هزار و 496 واحدی مقاوم‌سازی مسکن روستایی را به مرحله انعقاد قرارداد برسانند.

پایان دی آخرین فرصت جذب تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در جلسه ستاد مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استانداری اردبیل اظهار داشت: با خارج شدن بانک رفاه از جرگه پرداخت‌کنندگان تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی تعداد بانک‌های عامل پرداخت‌کننده این تسهیلات از شش مورد به پنج مورد تقلیل یافت به طوری که بانک‌های سپه، صادرات، تجارت، ملی و ملت موظف هستند براساس سهمیه ابلاغی پرداختی خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: در نشست اخیر با وزیر راه و شهرسازی مقرر شد تا پایان دی ماه انعقاد قراردادها به 100 درصد برسد که با توجه به مهلت پنج هفته‌ای ما با برگزاری جلسات هفتگی سعی می‌کنیم در یک کار فشرده و اساسی برنامه‌های خودمان را با سرعت به پیش ببریم.

نیکزاد مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی را از ضرورت‌ها و اصول اساسی در مقابله با حوادث و سوانح احتمالی اعلام کرد و افزود: زلزله‌ای که در آذربایجان شرقی و خراسان جنوبی رخ داد این واقعیت تلخ را برای ما آشکار کرد که واحدهای کم دوام و بی‌دوام بیشترین خسارات و کشته و تلفات را دادند در حالی که واحدهای مقاوم‌سازی شده کمترین خسارت را داشته‌اند که گاه این خسارت‌ها در حد صفر است.

این مسئول تحقق شعار «مقاوم بسازیم از زلزله نهراسیم» را خواستار شد و خاطر نشان کرد: در این استان توان و بضاعت آن را داریم که سال آینده جشن مقاوم‌سازی تمام واحدهای مسکونی برخی از روستاهای استان را برگزار کنیم.

وی به وضعیت پایین انعقاد قرارداد بانک تجارت و ملت اشاره کرد و ادامه داد:‌ مدیران این بانک‌ها باید در شهرستان‌ها و مرکز استان بکوشند تا سهمیه خود را به میزان 100 درصد به مرحله انعقاد قرارداد برسانند تا بتوانیم یک ماه گذشته از فصل زمستان تحقق 100 درصدی مرحله انعقاد قرارداد شش هزار و 496 واحدی مقاوم‌سازی استان را شاهد باشیم.

استاندار اردبیل از بنیاد مسکن نیز خواست با بررسی پرونده‌های معطل مانده و بدون مراجعه در صورت نیاز پرونده‌های جدید و متقاضیان واجد شرایط را به بانک‌ها معرفی کنند تا بانک‌های عامل بتوانند در پرداختی خود سهولت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه وضعیت انعقاد قرارداد بانک سپه مورد بحث و بررسی قرار گرفت که از سهمیه 817 موردی این بانک حدود 924 متقاضی به این بانک معرفی شده و بانک سپه با انعقاد قرارداد 587 موردی ظرفیت خود را به 72 درصد انعقاد قرارداد رسانده است.

بانک تجارت نیز با سهمیه دو هزار و 238 نفری تعداد یک‌هزار و 148 نفر را به مرحله انعقاد قرارداد رسانده که 51 درصد سهمیه این بانک را شامل می‌شود.

بانک ملی نیز با سهمیه یک‌هزار و 17 نفری خود و معرفی یک‌هزار و 123 نفری وضعیت خود را با انعقاد قرارداد 412 موردی به 41 درصد ارتقا داده است.

بانک صادرات از سهمیه 390 موردی خود با معرفی 656 پرونده وضعیت انعقاد قرارداد خود را به 268 نفر و حدود 69 درصد رسانده است.

بانک ملت نیز با سهمیه دو هزار و 34 نفری خود و معرفی یک‌هزار و 991 نفری از سوی بنیاد مسکن انعقاد قرارداد خود را به 681 نفر و حدود 33 درصد رسانده است.

مدیران عامل بانک‌های تجارت، ملی،‌ صادرات، ملت و سپه در این جلسه متفق‌القول اعلام کردند که با کمبود پرونده ارجاعی و عدم حضور متقاضیان در بانک‌ها روبه‌رو هستند که در صورت برطرف شدن این مشکل تا پایان دی ماه توان و قابلیت انعقاد قرارداد 100 درصدی را دارند.

انتهای پیام/62006/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول