اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرمانداری شهرستان گالیکش:

گالیکش مقام نخست مقاوم‎سازی روستایی در کشور را کسب کرد

خبرگزاری فارس: معاون فرمانداری شهرستان گالیکش گفت: گالیکش مقام نخست ساخت و ساز و مقاوم‎سازی روستایی را در سطح کشور به دست آورد.

گالیکش مقام نخست مقاوم‎سازی روستایی در کشور را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سید جلیل صفی‎الحسینی معاون فرمانداری شهرستان گالیکش در جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی شهرستان گالیکش اظهار داشت: با توجه به بحرانی بودن این شهرستان از نظر زلزله، سیل و آتش‎سوزی تمامی دستگاه‎های اجرایی آمادگی کامل را در مقابله با حوادث غیرمترقبه به خصوص برای بازگشایی راه‎های کوهستانی و محور پارک ملی گلستان در مواقع اضطراری داشته باشند.

رئیس هلال‌احمر شهرستان‎های گالیکش و مینودشت نیز در این جلسه گفت: به لحاظ مقابله با حوادث سرما و یخبندان نیاز است از امروز که در شرایط عادی قرار داریم نسبت به مقابله با حوادث احتمالی همانند افت فشار گاز تدابیر لازم را اندیشیده و به آمادگی لازم همچون مجهز شدن به سیستم گرمایش جایگزین و سایر وسایل گرمایش اضطراری و حتی اقدامات امدادی را داشته باشیم تا فصل سرمای بدون حادثه و کم حادثه‎ای را پشت سر بگذاریم.

حسین بیکی همچنین بر ارتقاع ظرفیت آماده‎سازی، فرهنگ‎سازی و تغییر دادن نگرش مردم در مشارکت برای حل مشکلات محیطی خود تأکید کرد.

وی افزود: ارتقا ظرفیت آمادگی برای مقابله با موارد بحرانی در روستاهای اطراف همچون آق‎قمیش و کرنگ کفتر انجام شده و ایستگاه‎های موقت نیز در مسیر این روستاها وجود دارد تا در صورت بروز حوادث با سرعت بیشتری برای امدادرسانی اقدامات لازم انجام شود.

بیکی با اشاره به میزان آمادگی نیروهای امدادی گفت: در روستاهای کرنگ کفتر و آق‎قمیش بخش خصوصی به استعداد 23 دستگاه تراکتور، 23 دستگاه سواری، هفت دستگاه کامیون، 16 دستگاه وانت بار و 73 رأس چهار پا برای استفاده در مقابله با حوادث احتمالی به طور افتخاری اعلام آمادگی کردند.

اجرا مانور لجستیکی 28 آذر ماه در گالیکش

رئیس هلال‌احمر شهرستان‎های گالیکش و مینودشت از اجرای مانور لجستیکی در 28 آذرماه در گالیکش خبر داد و گفت: برای دستگاه‎های شهرستان فلوچارت I.C.S (تیم پاسخ به حادثه لحظه‎ای) ارسال شده است، دستگاه‎ها تیم لحظه‎ای امداد و نجات خود را شامل پنج نفر در هر تیم معرفی کنند.

بیکی از انجام یک مانور رو‎میزی (مانوری که در سطح مدیران عالی ادارات که با پیامک فراخوانی می‎شوند و بعد از حضور در محلی از پیش تعیین شده به مناطقی که برای هر یک برای سرکشی اعلام  می‎شود اعزام می‎شوند) نیز در سطح شهرستان خبر داد.

انتهای پیام/2307/ح/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول