اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد

اختصاص 300 میلیون تومان برای مقاوم سازی روستای کلوسه

خبرگزاری فارس: مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان از اختصاص اعتبار 300 میلیون تومانی برای مقاوم سازی روستای کلوسه فریدون شهر و مهار سنگ در این روستا خبر داد.

اختصاص 300 میلیون تومان برای مقاوم سازی روستای کلوسه

منصور شیشه‌فروش دقایقی پیش در گفت‌وگویی تلفنی با خبرنگار فارس در حالی که در بازدید از روستای کلوسه فریدون‌شهر بود، از آخرین جزئیات این روستا خبر داد و اظهار کرد: روستای کلوسه در 140 کیلومتری غرب فریدون‌شهر است که در پشت‌کوه فریدون‌شهر واقع شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و 300 متر این روستا از سطح آب‌های آزاد ارتفاع دارد، افزود: نزدیک 180 منزل مسکونی در این روستا وجود دارد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استاندار اصفهان تصریح کرد: بافت این روستا بیشتر بافت فرسوده است و در نقطه‌ای صعب‌العبور قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یک قطعه سنگ بزرگ حدود یک ماه پیش بر اثر لغزش به ساختمان‌های این روستا برخورد کرده بود، نگرانی ایجاد کرده بود که شاید دوباره لغزش سنگ در این روستا تکرار شود.

شیشه‌فروش اضافه کرد: از حدود دو هفته پیش به گروه‌های کارشناسی اعلام کردیم که طرح مطالعاتی خود با موضوع محار سنگ در این روستا را آماده و به ماشین‌آلات تجهیز شده، اعزام شوند.

وی با تأکید به اینکه امروز با بالگرد به این روستا آمده و در فاصله 60 کیلومتری از روستا در حالی که این نقطه سفید‌پوش از برف و یخ‌بندان است با پای پیاده در حال صعود به سمت روستا هستیم، افزود: همراه با یک گروه کارشناسی شامل یک تیم 12 نفره به این روستای صعب‌العبور آمده‌ تا به جمع‌بندی نهایی در مورد وضعیت این روستا برسیم.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: برنامه امروز ما برگزاری جلسه مقاوم‌سازی روستا با حضور و مشارکت اهالی این روستا و مسئولان فریدون‌شهر است.

وی همچنین از اختصاص اعتبار مقاوم سازی در این روستا خبر داد و تصریح کرد: حدود 300 میلیون تومان پیش‌بینی اعتبار مقاوم سازی برای روستای کلوسه فریدو‌شهر در نظر گرفته‌ایم.

شیشه‌فروش اضافه کرد: همچنین قرار است تسهیلات 12 میلیون تومانی در اختیار روستائیانی که قصد مقاوم سازی منازل خود را در این روستا دارند، قرار داده شود.

انتهای پیام/63012/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول