اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بنیاد مسکن شهرستان آذرشهر:

مقاوم‌سازی بهترین راه پیشگیری از خطرات زلزله است

خبرگزاری فارس: سرپرست بنیاد مسکن شهرستان آذرشهر با بیان اینکه آذرشهر جزو مناطق زلزله‌خیز با خطر نسبی بسیار زیاد است، گفت: مقاوم‌سازی بهترین راه پیشگیری از خطرات زلزله است.

مقاوم‌سازی بهترین راه پیشگیری از خطرات زلزله است

به گزارش خبرگزاری فارس از آذرشهر، صالح قلی‌لو در جمع دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان آذرشهر اظهار داشت: بهترین و مطمئن‌ترین راه پیشگیری از تلفات و خسارت‌های زلزله مقاوم‌سازی و ساخت و سازهای اصولی است.

وی با اشاره به اینکه زلزله خطرناک نیست بلکه ساخت و سازهای غیراصولی خطرناک است، اظهار کرد: پیشگیری از بروز خسارت‌های فراوان در زلزله از دغدغه‌های بنیاد مسکن است و برنامه‌ریزی برای توسعه ساخت و سازهای مقاوم واحدهای مسکونی از اهداف و اولویت‌های کاری این اداره است.

رئیس بنیاد مسکن آذرشهر افزود: در روستاهای این شهرستان حدود 3 هزار و 900 واحد مسکونی کم‌دوام و غیرمقاوم وجود دارد.

وی گفت: هرچند بسیاری بر این باور هستند که بلایای طبیعی اصولاً ماهیتی پیچیده دارند و در شرایط کنونی بسیاری از آنها خارج از کنترل انسان به نظر می‌رسند اما میزان آسیب‌پذیری نتیجه عملکرد عوامل انسانی است.

قلی‌لو تصریح کرد: بر این اساس کارشناسان معتقدند پیش آگاهی و پیشگیری در تقابل با بلاهای طبیعی، صدمات و خسارات جانی و اقتصادی ناشی از اینگونه بلایا را به حداقل ممکن می‌رساند.

سرپرست بنیاد مسکن شهرستان آذرشهر تصریح کرد: این‌ واقعیت‌ را همواره‌ باید در نظر گرفت‌ که‌ کشور ما یکی‌ از زلزله‌خیزترین‌ کشورهای‌ دنیا بوده‌ و همواره‌ با خطر زمین‌لرزه‌های‌ شدید که‌ از مهم‌ترین‌ سوانح‌ طبیعی‌ در ایران‌ محسوب‌ می‌شود روبه‌رو است.

وی گفت: با توجه به وقوع‌ زلزله‌های‌ متوالی‌ و قرار گرفتن‌ بخش‌هایی‌ از کشورمان‌ بر روی‌ گسل‌های‌ خطرآفرین‌ مردم‌ شهرها و روستاها باید نسبت به مقاوم‌‌سازی‌ و یا بهسازی‌ محل‌های‌ مسکونی‌ خود اقدام کنند.

انتهای پیام/60001/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول