اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان خبر داد

پایان عملیات مقاوم‌سازی 41 هزار واحد روستایی در خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه عملیات مقاوم‌سازی 41 هزار واحد روستایی استان به پایان رسیده است، گفت: تاکنون تنها 200 روستا مقاوم‌سازی شده‌اند.

پایان عملیات مقاوم‌سازی 41 هزار واحد روستایی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد شهید‌زاده شامگاه شنبه در شانزدهمین شورای مسکن خوزستان اظهار داشت: از 7 هزار و 425 فقره تسهیلات، 12 و نیم میلیون تومان مقاوم‌سازی مسکن روستایی سال گذشته، 5 هزار و 203 فقره به عقد قرارداد منجر شده است.

وی دلیل عدم جذب این سهمیه را متقاضی نبودن مردم و بی‌اطلاعی آن‌ها از این فرصت و تسهیلات دانست و در عین حال خاطرنشان کرد: علت اصلی این مسئله، سخت‌گیری بانک‌ها و مقررات بسیار سخت برای اعطای تسهیلات به متقاضیان است.

عضو شورای مسکن خوزستان با اشاره به افزایش سهمیه خوزستان از تسهیلات مقاوم‌سازی در سال جاری، گفت: امسال 137 میلیارد تومان اعتبار برای مقاوم سازی 11 هزار واحد مسکونی روستایی در استان تخصیص یافته است.

شهید‌زاده تأکید کرد: بانک‌ها باید هر چه زود‌تر نسبت به عقد قرارداد و اعطای تسهیلات به متقاضیان روستایی اقدام کنند تا کل سهمیه سال 90 جذب شود.

وی یادآور شد: تا زمانی که سهمیه اعتباری سال گذشته به طور کامل جذب نشود، امکان تخصیص و دریافت سهمیه تسهیلات مقاوم‌سازی از ردیف اعتباری سال 91 وجود ندارد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان تصریح کرد: از یک هزار و 200 روستای بالای 200 خانوار در خوزستان که مشمول طرح مقاوم‌سازی هستند، این طرح هنوز در یک هزار روستا اجرا نشده و تعداد منازل روستاییانی که مقاوم‌سازی شده‌اند، فقط 200 روستاست.

به گفته شهید‌زاده، در این طرح با وجود اهمیت آن، برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات، بودجه‌ای پیش بینی نشده و روستاییان نیازمند بسیاری هستند که به اعتبار برای بهسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های خود نیاز دارند، اما اصلا اطلاعی در زمینه تسهیلات بانکی کم بهره آن ندارند.

وی تعداد واحدهای روستایی که تاکنون به مرحله عقد قرارداد مقاوم‌سازی رسیده را 61 هزار و 625 واحد عنوان کرد و گفت: 53 هزار و 99 واحد به مرحله فونداسیون رسیده و عملیات مقاوم‌سازی، 41 هزار واحد تاکنون به پایان رسیده است.

این عضو شورای مسکن خوزستان خواستار همکاری دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها در اطلاع‌رسانی و تبلیغات برای آگاهی‌بخشی به روستاییان از تسهیلات مقاوم‌سازی شد.

انتهای پیام/2247/ذ/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول