اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

35 هزار واحد مسکونی در روستاهای اردبیل نیاز به مقاوم‌سازی دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در روستاهای استان اردبیل 35 هزار واحد مسکونی نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

35 هزار واحد مسکونی در روستاهای اردبیل نیاز به مقاوم‌سازی دارند

احمد حاج‌علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه کشورمان در کمربندی زلزله واقع شده، مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی یک اصل و ضرورت انکارناپذیر است.

وی تصریح کرد: علی‌رغم تلاش‌های مستمر و پیگیرانه 35 هزار واحد در روستاهای استان نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

این مسئول بیان داشت: در دو سال گذشته و در شهرهای زیر 25 هزار نفر سهمیه استان اردبیل 6 هزار و 200 واحد بوده است که بیش از 5 هزار و 850 متقاضی به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

این مسئول بیان داشت: ما سال گذشته نیز سعی کردیم سهمیه خود را از طریق شش بانک عامل به مرحله عقد قرارداد برسانیم که تاکنون 3 هزار و 100 نفر از متقاضیان با این کار موفق شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل اظهار داشت: تسهیلات واحدهای مسکونی روستایی با پنج درصد کارمزد و با تضمین سفته زنجیره‌ای صورت می‌گیرد که امیدواریم روستاییان از این فرصت استفاده کرده و تسهیلات مورد نیاز را دریافت کنند.

حاج‌علیزاده در ادامه از ابلاغ سهمیه 91 نیز خبر داد و افزود: سهمیه امسال ما مقاوم‌سازی 800 واحد مسکن است که در مرحله ثبت‌نام و معرفی متقاضیان به بانک قرار داریم.

وی به مهاجرت معکوس به روستاها نیز اشاره کرد و ابراز داشت: این مهاجرت معکوس سبب شده تا روستاییان واقعی از این تسهیلات استفاده کنند و واحدهای مسکونی شیک و بادوامی را تولید کرده و در آن سکنی گزینند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل یادآور شد: اگر منابع مالی اجرای طرح‌های هادی تامین شود در اجرای آن با مشکل خاصی روبرو نیستیم.

این مسئول در پایان سخنان خود ابراز داشت: در مقاوم‌سازی مساکن روستایی نیز بعد از زلزله 75 موضوع را به صورت جدی پیگیری کردیم به طوری که در 15 سال اخیر 60 درصد خانه‌های روستایی مقاوم‌سازی شده است.

انتهای پیام/62002/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول