اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خبر داد

مقاوم‌سازی 40 هزار واحد مسکونی روستایی در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از مقاوم‌سازی 40 هزار واحد مسکونی روستایی در سطح استان اردبیل خبر داد.

مقاوم‌سازی 40 هزار واحد مسکونی روستایی در اردبیل

احمد حاج‌علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: عمده‌ترین فعالیت بنیاد مسکن طی سال‌های اخیر طرح ویژه بهسازی مساکن روستایی است که در استان اردبیل نیز از سال 85 تا 91 سهمیه تخصیصی برای مقاوم‌سازی و استفاده از تسهیلات ارزان قیمت 55 هزار و 622 واحد بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل افزود: 102 درصد از این تعداد به بانک‌های عامل معرفی شده و 48 هزار و 820 واحد منجر به عقد قرارداد شده که تاکنون بیش از 40 هزار واحد مسکونی پایان کار دریافت کرده و روستاییان در آن سکونت دارند.

حاج‌‌علیزاده ادامه داد: بیش از 52 درصد از واحدهای کم‌دوام و بی‌دوام استان اردبیل مقاوم‌سازی شده است که امیدواریم با ادامه این طرح‌ها در سال‌های آتی جشن مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی را در استان برگزار کنیم.

این مسئول تصریح کرد: کار عظیم ملی مقاوم‌سازی مسکن روستایی علاوه بر تحول بزرگی که در روستاهای استان و در عمران و آبادانی و زیباسازی روستاها داشته، بهبود بهداشت فردی و محیط روستایی را نیز سبب شده و نقش بسزایی در مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها ایفا کرده است.

وی افزود: این طرح سبب شده کلیه خانه‌های روستایی کم‌دوام و بی‌دوام نوسازی و درجا‌ سازی شده و در برابر بلایای طبیعی به خصوص زلزله مقاوم‌سازی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل بیان داشت: با اجرای طرح بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی، برای تعداد 280 نفر از مهندسان رشته‌های عمران و معماری استان اردبیل اشتغال ایجاد شده است.

حاج‌علیزاده ادامه داد: این طرح علاوه بر اشتغالزایی مهندسان و کارگران بخش مسکن، سبب افزایش چرخه تولید از لحاظ تامین مصالح و تولید فرآورده‌های ساختمانی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل عملکرد ستاد معین بازسازی بنیاد مسکن استان اردبیل در مناطق زلزله‌زده شهرستان اهر را نیز یادآور شد و اظهار داشت: ماموریت این ستاد از سوم شهریور در 19 روستای زلزله‌زده شهرستان اهر آغاز شده و بنیاد مسکن استان اردبیل با عهده‌دار شدن احداث یک هزار و 700 واحد مسکونی که یک هزار و 130 واحد آن در اولویت کاری ستاد معین بازسازی بود در قالب 132 اکیپ پیمانکاری وارد عمل شد.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول