اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازرس کل استان قزوین:

9 دی پژواک بصیرت و آگاهی مردم

خبرگزاری فارس: بازرس کل استان قزوین گفت : حماسه 9 دی پژواک بصیرت و آگاهی مردم در دفاع از انقلاب و ولایت بود.

9 دی پژواک بصیرت و آگاهی مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از استان قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل بازرسی استان قزوین، محمدحسین یزدان‌پناه، در جلسه بررسی و تبیین دستورالعمل و ضوابط اجرایی برنامه‌های سازمان بازرسی در سال 92 که با حضور بازرسان و کارشناسان این اداره‌کل برگزار گردید، اظهار داشت : رویکردهای حاکم بر برنامه‌های سازمان در سال آتی از سه منظر نظارت، بازرسی و راهبری تبیین شده است.

وی با اشاره به رویکرد نظارتی گفت: رویکرد نظارتی به صورت فعال و کنشی است و راهبرد اصلی حاکم بر برنامه‌های نظارتی مبتنی بر پیش‌بینی و پیشگیری از شکل‌گیری فساد در نظام اداری است.

بازرس کل استان قزوین افزود: این رویکرد به مسائل کلان، چالش‌های اساسی و گلوگاه‌های فسادخیز در سطح ملی و منطقه‌ای پرداخته و روندهای جاری را آسیب‌شناسی و حوزه‌های آسیب‌پذیر را شناسایی و پیش‌بینی می‌کند.

وی با بیان اینکه رویکرد سازمان بازرسی به میزان تطبیق اقدامات دستگاه‌های اجرایی با برنامه‌ها و مقررات و اهداف تعیین شده توجه دارد، خاطر نشان کرد: این رویکرد به دنبال شناسایی نحوه و چگونگی انجام برنامه‌ها و تکالیف دستگاه‌ها بوده و عموماً سنجش کارآیی در آن مورد نظر است.

یزدان‌پناه همچنین راهبرد اصلی حاکم بر برنامه‌های بازرسی را مبتنی بر رصد، کشف، مقابله و کنترل فساد اداری دانست.

وی در خصوص رویکرد راهبری هم توضیح داد: این رویکرد نوعی کنش پیش‌برنده و هدایت‌گرایانه است که طی آن با آسیب‌شناسی مستمر از موضوعات و محیط‌های بازرسی، تهدیدات و دغدغه‌های مهم بدست آمده و در نهایت منجر به پیشنهاد و تدوین برنامه‌های کلان نظارت و بازرسی می‌شود.

بازرس کل استان قزوین در ادامه با اشاره به اهداف راهبردی نظارت و بازرسی بیان کرد: اصلاح ساختارها و فرآیندها در نظام اداری، پایبندی به قانون و انضباط مالی، شفافیت در تولید و مبادله اطلاعات، رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع و شناسایی و مقابله با فساد اداری و مفاسد اقتصادی از مهمترین اهداف راهبردی نظارت و بازرسی است.

* مقابله جدی سازمان بازرسی با اختلاس و رانت‌خواری

وی خاطر نشان کرد: بررسی و نظارت بر نحوه اعطای مجوزها و پروانه‌ها، نحوه انتخاب، انتصاب و تغییر مدیران دستگاه‌های اجرائی، نظارت بر نحوه اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اداری و اجرائی و نحوه تخصیص اعتبارات از جمله موضوعات مرتبط با اهداف راهبردی است.

یزدان‌پناه تأکید کرد: بررسی چگونگی تحقق دولت الکترونیک، نحوه اطلاع‌رسانی و پاسخگویی و رسیدگی به شکایات، نحوه انعقاد قراردادها و انجام معاملات، شناسایی و مقابله با اختلاس، رانت‌خواری و تبعیض در دستگاه‌های اجرایی نیز از موضوعات مرتبط با اهداف راهبردی است.

وی افزود: شناسایی و مقابله با جریان‌های سودجو در اعطای مجوزها، تسهیلات بانکی، واگذاری اراضی ملی، تغییر کاربری‌ها، امور مالیاتی، گمرکی و بیمه نیز از موضوعات مرتبط با هدف راهبردی شناسایی و مقابله با جریان‌های مخرب اداری و مفاسد اقتصادی است.

* حماسه 9 دی پژواک بصیرت و آگاهی مردم در دفاع از انقلاب و ولایت بود

بازرس کل استان قزوین در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات کربلای 4 گفت: این روزها مصادف با سالروز عملیات کربلای 4 است که در آن عملیات تعداد زیادی از سرداران و رزمندگان اسلام به فیض شهادت نائل آمدند و با نثار جان خود به دفاع از دین و ارزش‌های اسلامی برخاستند.

وی همچنین با اشاره به حماسه عظیم و پرشور 9 دی اظهار داشت: حماسه 9 دی پژواک بصیرت و آگاهی مردم در دفاع از انقلاب و ولایت بود.

وی گفت: مردم شهید پرور ایران اسلامی در این روز بار دیگر با حضور در صحنه نشان دادند و ثابت کردند که نسبت به آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) وفا دارند و پشتیبان محکمی در دفاع از ولایت هستند.

یزدان‌پناه در پایان ضمن تشریح و تبیین ضوابط اجرایی برنامه‌های نظارت و بازرسی و به منظور ایجاد رویه واحد و مشخص جهت اجرائی شدن برنامه‌ها در سطح استان بر رعایت مفاد آن در طول اجرا تأکید نمود و خواستار توفیق هر چه بیشتر خدمتگذاران نظام مقدس جمهوری اسلامی شد. در ادامه این نشست بازرسان و کارشناسان، نقطه نظرات و پیشنهادهای خود را در مورد دستورالعمل پیشنهادی بیان نمودند.

انتهای پیام/2667/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول