اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول قوه قضائیه:

یوم‌الله 9 دی روز تجلی بصیرت و میثاق با ولایت است

خبرگزاری فارس: معاون اول قوه قضائیه گفت: یوم‌الله 9 دی روز تجلی بصیرت و میثاق با ولایت است، روزی که یادآور حماسه بزرگ ملت ایران و شکست و ناامیدی دشمنان انقلاب است.

یوم‌الله 9 دی روز تجلی بصیرت و میثاق با ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی ماه در رواق امام خمینی در حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد، اظهار کرد: یوم الله نهم دی ماه بسیار حائز اهمیت است زیرا حماسه‌ای بزرگ و به یاد ماندنی در کشور آفرید و دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران را ناامید ساخت.

وی با اشاره به اینکه امت اسلام دارای چهار عنصر است، افزود: حرکت، پویایی، هدفدار بودن و داشتن امام در جامعه اسلامی عناصر مهمی بشمار می‌رود.

رئیسی ادامه داد: امت هیچ زمانی ایستا و متوقف نمی‌شود، همواره پویایی از ویژگی‌های امت است؛ امام و مقتدای امت نیز باید با شناخت کامل از توانایی‌ها و ذخائر ارزشمند انسانی که در کشور وجود دارد برای تامین اهداف بلند امت اسلامی استفاده کند.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: با تدابیری که امام امت می‌اندیشد، امت اسلامی بیش از پیش به اهداف بلندش نزدیک‌تر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امت اسلامی باید با معرفت زندگی کنند، خاطر نشان کرد: افراد امت اسلام باید کسانی باشند که راه و راهبر، مقصد، دوست و دشمن را بشناسند.

رئیسی اظهار کرد: آنان حق ندارند بدون معرفت و بصیرت در مسیر عبودیت و بندگی، دلدادگی، تکلیف‌شناسی و تکلیف‌مداری حرکت کنند.افرادی که ابزار شناخت و معرفت را در خود تعطیل می‌کنند، سخت مورد مذمت قرآن کریم هستند.

وی ابزار شناخت افراد را چشم، گوش و دل دانست که خداوند در وجود همه افراد قرار داده است و همچنین تاکید کرد: هیچ کس حق ندارد این ابزار شناخت و معرفت را در خود تعطیل کند باید آنها را به‌کار گیرد تا به معرفت دست پیدا کند.

رئیسی عنوان کرد: حسین بن علی (ع) خون قلب خود را در راه اسلام داد تا مردم از جهل و گمراهی نجات پیدا کنند؛ بنابراین تجلیل، سوگواری، اشک ریختن برای ابا عبدالله الحسین (ع) باید توأم با تحلیل باشد و هر اندازه تجلیل از تحلیل بالاتری برخوردار باشد دارای تجلیل بالاتری خواهیم بود.

معاون اول قوه قضائیه افزود: انسان‌هایی که از قدرت تعقل و تأمل برخوردار نباشند مورد سوءاستفاده دشمن قرار می‌گیرند و ابزار دست آنان می‌شوند.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم عاشورائیان این است که با بصیرت شمشیر می‌زنند، اینکه بتوان راه و بی‌راه را تشخیص داد بسیار حائز اهمیت است زیرا صاحب‌نظران فراوانند اما صاحب بصیرت مهم‌تر هستند.

رئیسی گفت: اگر بخواهیم صاحب بصر شویم باید تقوا و یاد خداوند را در دل‌ها زنده نگه داریم این در حالی است که برخی حق را می‌شناسند و به آن گرایش پیدا می‌کنند اما تا آخر خط با حق نمی‌ایستند و دچار چرخش می‌شوند لذا از خداوند می‌خواهیم به ما کمک کند تا دچار چرخش نشویم.

انتهای پیام/70002/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول