اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین بسیج مدرسه معصومیه:

پیوند عاطفی میان مردم و ولایت 9 دی را خلق کرد

خبرگزاری فارس: جانشین بسیج مدرسه معصومیه حماسه 9 دی را محصول پیوند عاطفی مردم و ولایت دانست و گفت: مردم در این روز تمام توان خود را به کار گرفته بودند تا به ولایت آسیبی نرسد.

پیوند عاطفی میان مردم و ولایت 9 دی را خلق کرد

امیر امیرگان نیشابوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اینکه نهم دی یکی از مقاطع بزرگ تاریخ ملت ایران و انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: این حماسه محصول پیوند عاطفی مردم و ولایت است.

وی با بیان اینکه حماسه 9 دی انقلاب را بیمه کرد، خاطرنشان کرد: این روز به خواص جامعه نشان داد که اگر می‌خواهند در مسیر انقلاب اسلامی حرکت کرده و موفق باشند باید به قدرت ولایت ایمان آورده و حرکت خود را در این مسیر تنظیم کنند.

به عقیده جانشین بسیج مدرسه معصومیه برخی از خواص اصل نظام را هنوز درک نکرده و پیوندهای عاطفی که میان مردم و ولایت فقیه هست را باور ندارند.

وی اضافه کرد: این افراد باید از این حماسه درس بگیرند و بدانند که هیچ چیز نمی‌تواند ارتباط مردم و ولایت را خدشه‌دار کرده و این پیوندهای معنوی را از بین ببرد.

امیرگان گفت: این روز نشان می‌دهد که خواص تنها با حمایت از اصل ولایت فقیه و مصداق آن و اعتماد به تشخیص‌های رهبر انقلاب می‌توانند در عرصه سیاست نقش ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های اصلی انقلاب اسلامی ایران پیوند مردم با ولایت است، ادامه داد: جلوه‌های اصلی این پیوند در حماسه‌هایی مانند 9 دی دیده می‌شود.

جانشین بسیج مدرسه معصومیه عنوان داشت: مردم در این روز از اصل و ریشه انقلاب اسلامی دفاع کرده و تلاش کردند با این حرکت خود کشور را از هجوم توطئه‌ها نجات دهند.

وی افزود: مردم در زمان دفاع مقدس چون احساس می‌کردند امام راحل تنها با حضور پر رنگ آنها در جبهه‌ها خشنود می‌شود، در این زمینه تمام توان خود را به کار بردند و پس از جنگ نیز در عرصه‌های مختلف مانند ماجرای 18 تیر تلاش کردند کشور را از بحران‌هایی که دشمنان خارجی به وسیله ایادی داخلی خود ایجاد می‌کردند، نجات دهند.

امیرگان خاطرنشان کرد: فتنه 88 عرصه‌ای بود که عده‌ای در داخل با کمک دشمنان خارجی فراهم کرده بودند تا به وسیله آن به اهداف خود رسیده و نظام اسلامی را تسلیم خواسته‌های خود کنند اما مردم با حضور به موقع و خودجوش در 9 دی تمام این نقشه‌ها را خنثی کردند.

وی بیان داشت: در این فتنه دشمنان اصل ولایت فقیه را هدف قرار داده بودند و به همین خاطر تمام اقشار جامعه در این روز به صورت خودجوش وارد میدان شدند و همین خودجوش بودن این روز را ماندگار کرد.

جانشین بسیج مدرسه معصومیه اضافه کرد: مردم در این روز برای هیچ گروه یا حزب خاصی تلاش نمی‌کردند بلکه تمام توان خود را به کار گرفته بودند تا به ولایت آسیبی نرسد.

وی عاشورایی بودن را یکی دیگر از شاخصه‌های قیام 9 دی دانست و ابراز داشت: در این روز مفهوم ولایت فقیه در امتداد قیام عاشورا جلوه‌گری کرد و زیباترین صحنه‌ها را در سراسر کشور آفرید.

امیرگان ادامه داد: حمایت از اصل ولایت فقیه که مردم در روز 9 دی نشان دادند در امتداد تفکر عاشورایی ملت ایران است و مردم در این روز حسین زمان خود را به شیوه یاران کربلا یاری کردند.

انتهای پیام/78006/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول