اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان:

آموزشیاران، ایثارگران عرصه سوادآموزی هستند

خبرگزاری فارس: معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان به جایگاه ارزنده آموزشیاران در گسترش سواد اشاره کرد و آموزشیاران را ایثارگران عرصه سوادآموزی خواند.

آموزشیاران، ایثارگران عرصه سوادآموزی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اکبر عظیمی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی در سنندج اظهار کرد: سوادآموزی از رسالت‌‌های آموزش و پرورش در نظام جمهوری اسلامی ایران است و در این راستا این نهاد آموزشی تمامی تلاش خود را برای گسترش سواد به کار برده است.

وی افزود: امروز نسبت به گذشته پیشرفت مطلوبی در بحث سوادآموزی داشته‌ایم و شاهد افزایش جمعیت باسوادی در استان هستیم.

عظیمی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان به دنبال ضربه‌زدن به ارزش‌ها و هویت دینی ما هستند و آنچه که می‌تواند مانع بزرگی برای عملی شدن توطئه‌های شوم دشمنان باشد افزایش سطح دانش و آگاهی مردم است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کردستان یادآور شد: باید از تمامی توان و امکانات برای تحقق اهداف که همانا باسواد شدن 100 درصدی استان است استفاده کنیم.

عظیمی اضافه کرد: هم‌اکنون 88 درصد جمعیت رده سنی افراد 10 تا 49 سال استان کردستان باسواد هستند و تا پایان برنامه پنجم توسعه در گروه سنی زیر 50 سال این رقم به 100 درصد افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: ترویج فرهنگ و ارزش‌های اسلامی، آموزش قرآن کریم، مهارت‌های اساسی زندگی و آموزش مهارت‌های شغلی از جمله اولویت‌های نهضت سوادآموزی است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه سوادآموزی یک مشکل فردی نیست، گفت: این مهم یک معضل اجتماعی است و تبعات آن برای پیشرفت جامعه کشور است از این‌رو باید همه ما به این امر توجه داشته باشیم.

انتهای پیام/79007/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول