اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی:

باید با تحلیل درست 9 دی مراقب فتنه‌های بعدی باشیم

خبرگزاری فارس: عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه باید با یادآوری و تحلیل درست 9 دی، مراقب فتنه‌های بعدی باشیم،‌ گفت: در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری باید شاخص 9 دی جدی گرفته شود.

باید با تحلیل درست 9 دی مراقب فتنه‌های بعدی باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام قاسم روانبخش صبح امروز در بزرگداشت حماسه 9 دی که به همت جبهه پایداری خراسان‌رضوی برگزار شده بود، با بیان اینکه خداوند به پیامبر اسلام می‌فرماید مردم را به یوم الله تذکر بده و یادشان بیاور، اظهار کرد: 9 دی همانند روز عاشورا یوم‌الله است؛ در واقع یوم‌الله به روزی گفته می‌شود که روز خدا بوده و در آن روز اتفاق بسیار مهم و بزرگی در راستای اهداف الهی و تحقق این اهداف رخ می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه از ثمرات تحلیل و یادآوری یوم الله تقویت و ایمان انسان است، افزود: باید همواره به تحلیل و یادآوری یوم‌الله‌ها بپردازیم تا بدین صورت برای حوادث و اتفاقات مشابه در آینده آمادگی لازم را داشته باشیم؛ 9 دی نیز یوم‌الله است بنابراین باید بیان کرد که ملت بزرگ ایران از جریان عاشورا درس گرفتند.

سردبیر نشریه پرتو خاطر نشان کرد: اگر همواره مردم شعار « ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» سر می‌دهند تنها یک شعار نیست بلکه حقیقتی است که مردم در این 33 سال با خون ثابت کردند.

وی تصریح کرد: پس اگر خدا خطاب به پیامبرش می‌فرماید که ایام الله را یاد مردم بینداز و مردم سعی کنند و آن را حفظ کنند، به این خاطر بوده که با این کار مردم در مقابل جریانات عصر حاضر یا آینده واکسینه می‌شوند؛ همچنین این اقدام سبب تقویت بینش و بصیرت آنها شده و سبب می‌شود که راه را گم نکنند.

روانبخش در ادامه با تاکید بر اینکه 9 دی در تاریخ ماندگار شده است، گفت: روز 9 دی 88 روزی عادی نیست؛ همانطور که حضرت آیت‌الله مصباح یزدی فرمودند 9 دی تولد دوباره انقلاب اسلامی است و این بدین معناست که مردم دوباره انقلاب را در این روز متولد کردند.

*9 دی به مراتب مهم‌تر از 22 بهمن است

وی با بیان اینکه 9 دی 88 به مراتب از 22 بهمن 57 مهم‌تر است، متذکر شد: در 22 بهمن 57 طرف ما شاه و ساواک بود، طرف و دشمن مشخص بودند ولی در 9 دی چیزی اتفاق افتاد که در 22 بهمن نبود؛ در زمان پیامبر همواره مسلمانان با کفار و مشرکان می‌جنگیدند ولی در زمان امام علی (ع) برخی دچار تردید شدند چرا که طرفشان همان مسلمانان و حتی یاران پیامبر بودند.

وی افزود: به عنوان مثال در جنگ جمل محور جنگ همسر پیامبر اسلام بود و امام علی (ع) با مسلمانان و همسر پیامبر قصد داشت بجنگد بنابراین عده‌ای در این مسیر تردید کردند و خود را کنار کشیدند، آنچه که در 9 دی نیز اتفاق افتاد این بود.

*آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تکیه‌گاه اصلی فتنه 88 بود

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی اضافه کرد: در فتنه 88 شاهد بودیم که از آیت الله گرفته تا رئیس مجلس و رؤسای جمهور قبلی، نخست وزیر و وزیر و نماینده مجلس حضور داشتند؛ در فتنه 88 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان تکیه‌گاه اصلی بود.

وی یادآور شد: کسانی که اسم خود را مرجع می‌گذاشتند در فتنه 88 حضور داشتند؛ افرادی مانند عبدالله نوری که نماینده امام در جهاد و سپاه بودند، حضور داشتند؛ همچنین در راهپیمایی‌های فتنه 88 روحانیونی را اجیر کردند و جلودار گذاشتند کسانی که امروز در روزنامه جمهوری اسلامی قدم می‌زنند و ضد حضرت آقا مطلب می‌نویسند آن روز جلودار بودند. زمانی که حضرت آقا در خطبه 29 خردادشان فرمودند تمام کنید و ختم آن را اعلام کردند شاهد بودیم که همین آخوندها در روز 30 خرداد در راهپیمایی جلودار بودند.

روانبخش اظهار کرد: خوئینی‌ها در فتنه 88 گفته بود که در راهپیمایی‌ها شعار الله‌اکبر سر دهید و از طرفی ضد انقلاب خارج نشین محسن سازگارا گفته بود که بر پشت بام‌ها ایستاده شعار الله‌اکبر را سر دهید؛ حال نگاه کنید کسانی که در عمر خود یک بار هم این شعار را بر زبان نیاوردند چندین شب بر پشت بام‌ها این شعار را فریاد زدند و یا کسانی که در نماز جمعه شرکت نمی‌کردند در جریان فتنه 88 در نماز جمعه شرکت کردند که البته برای این موضوع حتی بی بی سی و صدای آمریکا آموزش گذاشت.

وی افزود: خواصی که می‌بایست در آن روز مردم را روشن کرده و بصیرت‌افزایی کنند می‌گفتند که باید صبر کرد و سکوت کردند در حالی که اگر امروز به همان افراد ساکتین فتنه گوییم به آنها برمی‌خورد؛ البته باید توجه داشت که چندین اقدام سنگین هم در جریان فتنه 88 رخ داد که به نوعی ابهام‌ها را برطرف کرد.

سردبیر نشریه پرتو خاطر نشان کرد: یکی از اقداماتی که در جریان فتنه 88 شاهد آن بودیم، شعار «مرگ بر جمهوری اسلامی »‌ و شعار «نه غزه ، نه لبنان، جانم فدای ایران» بود؛ در واقع هدف آنها انتخابات نبود بلکه هدف آنها نابودی اساس نظام و انقلاب اسلامی بود. شعار نه غزه نه لبنان همان جانم فدای اسرائیل بود؛ اینکه آنها شعار جمهوری ایرانی را سر دادند بدین معناست که آنها با اصل اسلام مخالف هستند.

وی ادامه داد: آنها عکس امام را پاره کردند و اهانت‌ها به جایی رسید که به ساحت مقدس سیدالشهدا(ع) اهانت کرده و پرچم امام حسین(ع) را پاره کردند بنابراین مردم هم در حرکتی خودجوش در 8 دی 88 به صحنه آمدند و در 9 دی 88 هم جمعیتی ده‌ها میلیونی این انقلاب را از نو متولد کرده و اعتراض خود را نسبت به این جریانات اعلام کردند.

*باید با یادآوری و تحلیل درست 9 دی، مراقب فتنه‌های بعدی باشیم

وی با بیان اینکه باید با یادآوری و تحلیل درست 9 دی، مراقب فتنه‌های بعدی باشیم، تصریح کرد: دشمن امروز در صدد این است که روح حسینی را از ما بگیرد، امروز می‌بینیم که حرکت ماشین حمل کننده بخشی از ضریح امام حسین(ع) از قم به کربلا 28 روز طول می‌کشد؛ در عین حال روزنامه جمهوری اسلامی هم مقاله می‌نویسد که چرا وقتی هنوز این ضریح بر روی قبر امام گذاشته نشده این جمعیت انبوه به دیدار آن می‌آیند و این که چرا این ضریح را شهر به شهر حرکت می‌دهند، می‌نویسد چرا علما و مراجع سکوت کردند و هیچ عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دهند؟

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: بنابراین باید در این راستا بیان کرد که حقیقت این بوده که کسی که فتنه را زمین زد امام حسین(ع) بود؛ مردم به خاطر آتش زدن پرچم امام حسین(ع) پدر آنها را درآوردند؛ البته کسی هم که در تمام این مدت با سعه صدر و با تدبیر و توسل به بقیة‌الله عمل کرد نیز کسی جز مقام معظم رهبری نبود؛ جمعیتی که در 25 خرداد به خیابان‌ها آمدند سبب شد که بسیاری از سیاسیون دستپاچه شوند در حالی که حضرت آقا به هیچ عنوان دستپاچه نشدند و با سعه صدر و تدبیر حکیمانه این مسئله را جمع کردند.

روانبخش در ادامه سخنانش با تاکید بر نقش بی‌بدیل مقام معظم رهبری در خنثی‌سازی فتنه و ایجاد حماسه عظیم 9 دی، اظهار کرد: دشمن امروز به دنبال این است که در ابتدا جایگاه ولایت فقیه و سپس شخص حضرت آقا را بزند، حتی اخیرا اوباما بیان کرده تا زمانی که این سید در تهران است کار ما پیش نمی‌رود.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در ادامه در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به صحبت‌های اخیر آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع ادوار اتحادیه‌های دانشجویی و مصاحبه وی با روزنامه اعتماد، با انتقاد از صحبت‌های هاشمی در مورد شورای فقهی و طرح دولت وحدت ملی گفت: آقای هاشمی رفسنجانی در مصاحبه‌ای با روزنامه اعتماد بیان کرده که در شرایط فعلی، کشور را به تنهایی اداره کردن درست نیست و نیازمند شورای فقهی و فقاهت هستیم.

وی تاکید کرد: بعضا حتی برای این هدف امام (ره) را هم تحریف می‌کنند؛ آقای هاشمی رفسنجانی در سخنانی در جمع ادوار انجمن‌های اسلامی دانشجویان بیان کرده که امام مملکت را طور دیگری اداره می‌کرد، همه سلایق بود؛ می‌گوید که امام(ره) فرموده‌اند تا کسی دست به سلاح نزند در نظام حساب می‌شود و حق دارد در نظام باشد مگر دست به سلاح بزند و بعد هم ایشان مثال سازمان منافقین و چریکی‌های فدایی خلق را می‌زند و می‌گوید که امام اینها را حذف کرده است.

*آقای هاشمی چرا تاریخ را تحریف می‌کنید؟

سردبیر نشریه پرتو تاکید کرد: جناب هاشمی چرا تاریخ را تحریف می‌کنید؟ مگر امام جبهه ملی و نضهت آزادی را حذف نکردند؟ نهضت آزادی و جبهه ملی که اسلحه دست نگرفتند، جوابی که امام به محتشمی‌پور وزیر وقت کشور دادند این بود که چون اسلام این نهضت آزادی اسلام آمریکایی است و فهم آنها نسبت به اسلام غلط است بنابراین خطر آنها از منافقین بیشتر است و بعد هم فرمودند اینها نباید در هیج جایی باشند.

وی ادامه داد: تحریف تاریخ برای این است که رهبری را هدف قرار دهید؟ آقای هاشمی دولت وحدت ملی که قصد دارید تشکیل دهید حساب شده است، می‌خواهد بگوید که در دولت وحدت ملی باید همه سلایق وجود داشته باشد حتی نهضت آزادی و جبهه ملی هم باید در این دولت حضور داشته باشند؛ در سال 88 نشان هم دادید، وقتی در مجلس همایش 30 سال قانون‌گذاری را آن ساکت فتنه برگزار کرد اینها را هم دعوت کردید و آن زمان هم شعار دولت وحدت ملی می‌دادید، شما آنها را جزو نظام می‌دانید در حالی که امام آنها را جزو نظام نمی‌دانست.

روانبخش یادآور شد: آقای هاشمی در مصاحبه اخیر و دیدار اخیر مطرح کرده است که وقتی دولت وحدت ملی از همه سلایق تشکیل شود آن زمان می‌توان بحث هسته‌ای و رابطه با آمریکا را حل کرد این صحبت بدین معناست که اگر دولت وحدت ملی با همه سلایق تشکیل شود به راحتی می‌توان مقابل مقام معظم رهبری ایستاد.

وی متذکر شد: این در حالی است که مقام معظم رهبری بی‌تردید در مورد رابطه با آمریکا مخالفند و حتی ایشان فرمودند که امروز هر کسی بحث مذاکره با آمریکا را مطرح کند الفبای سیاست را نمی‌فهمد؛ قطعا حضرت آقا روی سرمایه ملی ما یعنی هسته‌ای پافشاری می‌کنند.

*باید از 9 دی درس گیریم/ باید رئیس جمهور آینده، رئیس جمهوری مکتب 9 دی باشد

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم و از 9 دی همواره درس و عبرت گیریم، اظهار کرد: باید از بصیرت 9 دی استفاده کنیم و فرهنگ 9 دی را در کشور نهادینه کنیم؛ باید رئیس جمهور آینده، رئیس جمهوری این مکتب باشد.

وی افزود: رئیس جمهور آینده نباید عضو فتنه، جریان انحرافی یا از ساکتین فتنه باشد بلکه باید سرباز ولایت باشد؛ ارزش‌های دینی را باید با تمام وجود باور داشته باشد و برای آن جان دهد نه اینکه با بادی شعارش تغییر کند؛ باید باورمندی دین و ارزش‌ها در رئیس جمهور قوی بوده و در ولایت‌پذیری نیز در نقطه اوج قرار داشته باشد.

*در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری باید شاخص 9 دی جدی گرفته شود

سردبیر نشریه پرتو در خاتمه خاطر نشان کرد: نشان داده شده آن کسی که کشور را حفظ کرده و نجات می‌دهد ولایت است و گرنه در این 33 سال هزاران بار انقلاب و کشور را از بین برده بودند، بنابراین باید با تمام قدرت پای ولایت بایستیم و ان‌شاءالله در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری شاخص 9 دی را جدی بگیریم.

انتهای پیام/70002/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول