اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه اسلامی:

حماسه 9 دی حرف پایانی بر جریان فتنه بود

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه اسلامی گفت: حماسه 9 دی حرف پایانی بر جریان فتنه بود و نقشه فتنه‌گران را خنثی کرد.

حماسه 9 دی حرف پایانی بر جریان فتنه بود

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، حجت‌الاسلام سید حمید روحانی در «همایش جریان شناسی فتنه در انتخابات 92» در این شهرستان با گرامیداشت یوم‌الله 9 دی، اظهار کرد: ادامه راه امام حسین (ع) موجب پیروزی ملت ایران و به استقلال رسیدن کشور شد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) رسالت شناسایی راه امام حسین (ع) را به عهده داشت، افزود: امام راحل با شناساندن این راه مردم را عاشورایی کرد.

*جریان‌شناسی از ویژگی‌های نهضت امام خمینی (ره) بود

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه اسلامی، نهضت امام خمینی (ره) را متفاوت‌ با نهضت‌های اخیر دانست و تصریح کرد: این نهضت علیه استبداد و استکبار بود.

وی صداقت و راستی را از ویژگی‌های نهضت امام خمینی (ره) نامید و گفت: امام (ره) آنچه که در پس پرده با سیاستمداران مطرح می‌شد را بلافاصله با مردم در میان می‌گذاشت.

روحانی جریان‌شناسی و خط‌شناسی را از دیگر ویژگی‌های امام راحل عنوان کرد و یادآور شد: امام (ره) در برخورد با باندها و گروه‌ها متوجه نیات آنها می‌شد.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در سال 88، خاطرنشان کرد: در بین کاندیداهای ریاست جمهوری افرادی قدرت‌طلب بودند که این نشان می‌داد یک جای کار می‌لنگد.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه اسلامی اضافه کرد: در جریان فتنه 88 آنچه موجب پشت کردن مردم به کروبی و موسوی شد، درس‌هایی بود که از تاریخ گرفته بودند.

وی قدرت‌طلبی و مقام‌پرستی در مقابله با ولایت فقیه را از ویژگی‌های برخی کاندیداهای ریاست جمهوری سال 88 دانست که عاملی برای دوری مردم از آنها شد.

*حماسه 9 دی حرف پایانی بر جریان فتنه بود

روحانی، با تصریح بر اینکه در فتنه 88 مقام معظم رهبری با هوشیاری و قاطعیت مردم را بیدار کردند، خاطرنشان کرد: حضور مردم در حماسه 8 و 9 دی حرف پایانی برای جریان فتنه بود.

وی افزود: حرکت مردم در 9 دی دشمن را مایوس و تمام نقشه‌های آنها را خنثی کرد.

این مسئول، حضور مردم در صحنه را بزرگ‌ترین نقش پیروزمندانه خواند و یادآور شد: حضور مردم در مواقع حساس کشور بسیاری از توطئه‌ها را خنثی می‌کند.

وی ایجاد وحدت را موجب از بین بردن باندهای قدرت و جناح‌بندی‌ها دانست و متذکر شد: باید با حفظ وحدت از منافع شخصی چشم‌پوشی کرد.

روحانی یکی از عوامل فتنه 88 را قدرت‌طلبی افرادی که از برکات و سرمایه‌های نظام اسلامی به جایی رسیده بودند ذکر کرد و گفت: فضایی برای این قدرت‌طلبان فراهم شد که این افراد از آن وضعیت خارج شدند و فضای قدرت و مدیریتی خود را از دست دادند و از نگاه مردم با بصیرت ایران اسلامی افتادند.

وی فتنه 88 را بهانه‌ای برنامه‌ریزی شده از جانب دشمنان خارجی و داخلی با اصل نظام نامید و یادآور شد: حماسه 9 دی ضربه‌ای بود که حرف آخر را زد.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه باید دشمنی که هر روز دنبال فضاسازی و توطئه است را مایوس کنیم، اذعان کرد: هر جریانی که با ارزش‌های نظام مخالفت کند برای مقابله با آن آمادگی داریم.

وی آگاهی و بصیرت، ولایت‌مداری و وحدت را از مهم‌ترین مواردی ذکر کرد که برای جلوگیری از فتنه‌های آینده باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/84001/ز40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول