اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان ‌و بلوچستان:

ابعاد جریان 9 دی به فراموشی سپرده نشود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: زوایا و ابعاد جریان نهم دی ماه باید توسط افرادی که دستی بر قلم دارند تشریح شود تا در سیر تاریخی فراموش نشود.

ابعاد جریان 9 دی به فراموشی سپرده نشود

رجبعلی شیخ‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: فتنه 88 یک بحران بزرگ بود که با بصیرت‌افزایی و بصیرت بخشی مقام معظم رهبری تبدیل به یک فرصت شد و به عنوان نقطه عطفی در تاریخ اسلامی مشاهده می‌شود.

وی افزود: در سال 88 در یک برهه‌ای، ضد انقلاب داخلی و خارجی به هم گره خوردند و کشورهای غربی که بحث بیداری اسلامی برای آنان خوشایند نبود و به نوعی رأس هرم، بیداری اسلامی و مرکز ثقل را هدف قرار دادند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان با تأکید بر ابعاد و زوایای جریان 9 دی بیان کرد: آن طور که باید به ابعاد و زوایای جریان نهم دی ماه پرداخته نشده است و امکان دارد در سیر زمان به فراموشی سپرده شود.

شیخ‌زاده تصریح کرد: در این راستا از علما و خطبا و کسانی که قلمی در دست دارند خواسته می‌شود تا با پرداختن به زوایا و ابعاد و بستر پیدایش و چگونگی مهار آن و تبدیل شدن این جریان به یک فرصت را بازگو و به آن بپردازند تا در سیر تاریخی به فراموشی سپرده نشود.

وی گفت: از کسانی که در حوزه علوم اسلامی توان قلم زدن یا سخنوری دارند خواسته می‌شود تا مدیریت بحران که در سال 88 اتفاق افتاد، زوایا و ابعاد مختلف آن را تشریح کنند و الگوی اسلامی مدیریت بحران را از دیدگاه مقام معظم رهبری تبیین و تبدیل به یک علم کرده و به جهان اسلام صادر شود.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان افزود: تشریح دیدگاه‌های مقام معظم رهبری می‌تواند در جهان اسلام و در مدیریت انقلاب‌های منطقه کمک کند تا مصادره نشوند.

شیخ‌زاده بیان داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه و سخنرانی‌های ایشان بعد از ماجرای 9 دی ماه باید مورد بررسی و تبیین قرار گیرد تا به یک مدل ایرانی اسلامی در حوزه مدیریت بحران برسیم.

انتهای پیام/75002/ر20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول