اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ائمه جمعه سوادکوه:

حماسه 9 دی روز نمایش شعور انقلابی ملت ایران بود

خبرگزاری فارس: ائمه جمعه سوادکوه، حماسه 9 دی را روز تجدید میثاق با ارزش‌های نظام اسلامی و نمایش شعور انقلابی ملت ایران، توصیف کردند.

حماسه 9 دی روز نمایش شعور انقلابی ملت ایران بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، ائمه جمعه سوادکوه با گرامیداشت حماسه 9 دی به تجدید میثاق ملت ایران با ارزش‌های نظام اسلامی در این روز اشاره کرد.

حجت‌الاسلام محمد مهدوی امام جمعه شیرگاه در خطبه‌های نماز جمعه شیرگاه با اشاره به عظمت حماسه 9 دی، گفت: 9 دی روز بصیرت و میثاق با ولایت و نمایش شعور انقلابی ملت ایران بود.

امام جمعه شیرگاه افزود: 9 دی سال 88 و سال‌های بعد آن تجدید عهد و میثاقی دوباره با ارزش‌های نظام اسلامی و ولی فقیه بوده است.

وی به طراحی دشمنان برای ضربه به نظام اسلامی در سال 88 اشاره کرد و یادآور شد: جریان فتنه طراحی دشمنان بیرونی و بازیگران آن فریب‌خوردگان داخلی بودند.

مهدوی با بیان اینکه نادانی و ناپختگی برخی‌ها زمینه‌ساز فتنه در جامعه و حضور در میدان طراحی شده دشمنان شده بود، افزود: حماسه 9 دی در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شده است.

خطیب جمعه شیرگاه با اشاره به اربعین حسینی، یادآور شد: زیارت امام حسین (ع) مروری بر نقشه راه سعادت است که پیمودن این راه بدون امامت میسر نیست.

* حماسه 9 دی، تجدید بیعت با ولی فقیه بود

حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی در خطبه‌های نماز جمعه زیراب با اشاره به اینکه عبادت و ریاضت به همراه بلا و مشکلات می‌تواند موجب تعالی انسان را فراهم آورد، گفت: بلاها یا کفاره‌ای است که به قول قرآن به خاطر اعمال ما به دست می‌آید و یا بلاها، ترفیعی هستند که به ائمه معصوم ما رسیده است.

امام جمعه زیراب با تاکید بر اینکه لحظه‌ها را باید شناخت و نیازها را باید دانست، افزود: دل‌های مردم کوفه لبریز از عشق و علاقه به امام حسین (ع) و اهل البیت (ع) بود اما لحظه‌شناس نبودند و چند ماه دیرتر وارد میدان مبارزه شدند.

وی یادآور شد: توابین چندین برابر شهدای کربلا بودند و مانند شهدای دشت نینوا در یک روز به شهادت رسیدند اما یک هزارم تاثیرگذاری شهدای کربلا را به دلیل اینکه وقت حساس را نشناختند ،نداشتند.

رضایی به حماسه بزرگ 9 دی اشاره کرد و با تاکید بر جاودانه بودن آن، خاطر نشان کرد: حماسه 9 دی تجدید بیعت با آرمان‌های نظام و امام و ولی فقیه بود.

خطیب جمعه زیراب با اشاره به نامگذاری امسال به سال تولید ملی، آن را موجب قدرت و اقتدار در عرصه‌های مختلف توصیف کرد و خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری هدفمند در پژوهش و تحقیق مهم‌ترین سیاست افزایش تولید ملی است.

انتهای پیام/86015/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول