اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان ‌و بلوچستان:

پروژه آموزش تکنسین گازرسانی در سیستان ‌و بلوچستان کلید خورد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: پروژه آموزش و تربیت نیروهای مورد نیاز در صنعت گاز استان سیستان و بلوچستان کلید خورده است.

پروژه آموزش تکنسین گازرسانی در سیستان ‌و بلوچستان کلید خورد

محمد جهانتیغی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: با توجه به ورود صنعت گاز به استان و بستر فعالیت نیروهای آموزش دیده در این صنعت لذا تربیت و آموزش تکنسین گازرسانی با عنوان کاردان فنی در  مراکز آموزش علمی و کاربردی فنی و حرفه‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: تعداد هفت رشته تحصیلی در مراکز آموزش علمی و کاربردی فنی و حرفه‌ای سراسر استان سیستان و بلوچستان در نیم سال تحصیلی جاری آغاز شده که برای نخستین بار رشته تکنسین گازرسانی در این زمینه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان با تأکید بر لزوم نیروهای متخصص و آموزش دیده به منظور اجرای ایستگاه‌ها و شبکه‌های گازرسانی در استان بیان داشت: آموزش نیروهای بومی ضمن ایجاد اشتغال‌زایی و کمک به اقتصاد خانواده‌ها بر تسریع روند اجرایی و کاهش هزینه‌های این صنعت نیز تأثیر مستقیم دارد.

جهانتیغی ادامه داد: در این راستا سرفصل‌های مهمی از جمله تعمیرات، نگهداری و بهره‌برداری از شبکه و ایستگاه‌های گاز، توانایی پیش‌بینی و پیشگیری از حوادث و دیگر مهارت‌های فنی شامل نظارت و بازرسی و شناخت اجزاء شبکه در دروس دانشجویان این مراکز گنجانده شده است.

وی تربیت تکنسین تأسیسات گازرسانی شهری، تجاری و صنعتی در نیم سال تحصیلی دوم را نقطه عطفی در ایجاد اشتغال پایدار در استان دانست و گفت: به دلیل گستردگی و خدمات جانبی در این صنعت لذا زمینه و بستر جذب بسیاری از افراد جویای کار در این راستا فراهم خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: علاوه بر رشته فوق تعداد 6 رشته دیگر از جمله کاردانی فنی برق صنعتی، برق ابزار دقیق، مکانیک خودرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نقشه‌کشی صنعتی و طراحی لباس در مراکز آموزش علمی و کاربردی فنی و حرفه‌ای سراسر استان ارائه شده است.

جهانتیغی پذیرش دانشجو در نیم سال دوم سال تحصیلی جاری را به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش آموزش کشور عنوان کرد.

وی گفت: دارندگان مدرک دیپلم مرتبط کاردانش و یا ریاضی و فیزیک می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی الکترونیکی www.sanjesh.org نسبت به ثبت‌نام در یکی از مراکز موجود اقدام کنند.

انتهای پیام/75002/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول