اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست آموزش و پرورش پلدختر:

تلاش آموزش و پرورش سوق جوانان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای است

خبرگزاری فارس: سرپرست آموزش و پرورش پلدختر گفت: تلاش آموزش و پرورش سوق جوانان به سوی رشته‌های فنی و حرفه‌ای است و این رشته‌ها مناسب و متناسب با نیاز جامعه فعلی است.

تلاش آموزش و پرورش سوق جوانان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای است

 به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، محمدعلی هادی‌پور ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش پلدختر گفت: حضور نسل جوان بعد از تحصیل در بازار کار متناسب با رشته‌های تحصیلی‌ باعث ایجاد یک چرخه اقتصادی مناسب و درآمد بالا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح تحول بنیادین نقش بسزایی در ارتقای فرهنگ عمومی دارد، گفت: توجه به مسائل اسلامی مهم‌ترین شاخصه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و حاکم کردن برنامه در آموزش و پرورش از اثرات مهم تحول بنیادین است.

وی گفت: در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان پلدختر در سال تحصیلی 92- 91 هشت هزار و 145 نفر دانش‌آموز به تحصیل اشتغال داشته است که از این تعداد چهار هزار و 398 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و یک‌هزار و 215 دانش‌آموز در مقطع راهنمایی و دو هزار و 532 دانش‌آموز در دوره دبیرستان است.

هادی‌پور افزود: سهم دانش‌آموزان فنی و کارودانش آموزش و پرورش پلدختر 31,46 درصد است که دارای رشد 46 درصدی است و نزدیک به 90 درصد مدارس پلدختر در شیفته صبح و به صورت ثابت مشغول هستند.

سرپرست آموزش و پرورش پلدختر گفت: در کنکور سال گذشته در پلدختر 10 نفر رتبه‌های کمتر از یک‌هزار را کسب کردند که از این تعداد دو نفر در رشته پزشکی و یک داوطلب در دندانپزشکی پذیرفته شدند.

وی به درصد قبولی دانش‌آموزان در پلدختر اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی 90- 89 درصد قبولی در دروس نهایی رشته‌های نظری 62,59 و در سال 91-90 در این رشته‌ها 66,98 درصد قبول شده‌اند که در مقایسه 4,39 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی افزود: درصد قبولی پسران در رشته‌های نظری در سال تحصیلی 91- 90 در پلدختر 57,74 و دختران 77,69 درصد است که این آمار نشان می‌دهد که باید به مدارس پسرانه بیشتر توجه شود.

هادی‌پور نبود انشعاب آب آشامیدنی و جاده دسترسی را از مشکلات هنرستان 18 کلاسه حضرت رسول عنوان کرد و افزود: پلدختر فاقد استخر شنا است و با توجه به اینکه شنا از ضرورت‌های اصلی دانش‌آموزان است، جا دارد شورای آموزش و پرورش در فکر ساخت استخر شنا برای دانش‌آموزان باشد.

وی اظهار داشت: یکی از فضاهای آموزشی آموزش و پرورش پلدختر را دانشگاه آزاد در اختیار دارد که این امر مشکلاتی را برای مدارس شهر ایجاد کرده است، به طوری که باید دانش‌آموزان ساکن کوی شهرداری مسافت زیادی را با تحمیل هزینه‌های ایاب و ذهاب طی کنند، تا خود را به مدارس شهید علی‌پور و شهید کاظمی برسانند که این امر موجب تراکم کلاس درس شده و معلمان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

وی افزود: در این راستا طومارها و درخواست‌های متعددی از سوی اولیای دانش‌آموزان به اداره آموزش و پرورش واصل و رسیده است که در اداره موجود است و از طرفی تا درب کلاس صندلی دانش‌آموز چسبیده و کلاس مملو از دانش‌آموز است.

سرپرست آموزش و پرورش پلدختر گفت: دانشگاه آزاد باید مشکلات مبتلا و موجود آموزش و پرورش پلدختر را دریابد و نسبت به تخلیه فضای آموزشی استیجاری آموزش و پرورش اقدام و این فضا را تخلیه و تحویل دهد و از فرماندار و شورای آموزش و پرورش شهرستان درخواست می‌شود، نسبت به تخلیه فضای آموزشی آموزش و پرورش پلدختر از سوی دانشگاه آزاد اقدام شود.

انتهای پیام/2304/ب/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول