اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش استان اردبیل:

تقویت رشته‌های فنی و حرفه‌ای معضل بیکاری را ریشه‌کن می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: استقبال دانش‌آموزان از رشته‌های فنی و حرفه‌ای ریشه بیکاری را می‌خشکاند.

تقویت رشته‌های فنی و حرفه‌ای معضل بیکاری را ریشه‌کن می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، طوس احمدی‌حصار در همایش کارشناسان و روسای هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش استان در بیله‌سوار اظهار داشت: تاکید وزارت آموزش و پرورش بر جذب 50 درصدی دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای است و ما این سیاست را در استان اردبیل دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت مصمم است تا زمینه‌های مناسب اشتغال را برای جوانان فراهم آورد، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 37 درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه این استان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند.

احمدی‌حصار با مهم دانستن رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش از تلاش برای توسعه متوازن این رشته‌ها و جذب حداکثری دانش‌آموزان در رشته‌های مذکور خبر داد.

وی افزود: با اهمیت دادن به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و جذب دانش‌آموزان می‌توان شاهد رفع معضل بیکاری در جامعه بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین در این همایش معاون فرماندار شهرستان بیله‌سوار بیان داشت: برای رسیدن به تولید ملی باید در تولید علم و کارآفرینی به خودکفایی برسیم.

علی بهشتی با تبریک هفته پژوهش تصریح کرد: نقش رشته‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای در ریشه‌کنی بیکاری موثر است و باید با درک واقعیت و عزم جدی و اراده واقعی و اتکا به دانش فنی در عرصه اقتصادی نیز نقش‌آفرین باشیم.

وی با بیان اینکه ارتقای شاخص‌های اقتصادی با توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش مرتبط است، ابراز داشت: نه تنها در عرصه اقتصادی بلکه باید در تولید علم و تکنولوژی هم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

انتهای پیام/62003/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول