اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل مطرح کرد

ارائه 4 میلیون نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اردبیل گفت: در 9 ماه گذشته بیش از 4 میلیون و 150 هزار نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در استان به متقاضیان ارائه شده است.

ارائه 4 میلیون نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل کلام‌الله صفری عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای دخترانه اردبیل اظهار داشت: بیش از نیمی از این آموزش‌ها در آموزشگاه‌های دولتی و خصوصی برای بانوان علاقمند ارائه شده تا با مهارت‌آموزی بتوانند زمینه اشتغال مناسبی را برای خود فراهم آورند.

وی تصریح کرد:‌ از ابتدای امسال تاکنون آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در هفت عنوان شامل روستایی، شهری، زندان‌ها، جوار دانشگاهی، پادگان‌ها، کارگاه‌های کوچک و همچنین مشاغل خانگی ارائه شده که در همه این هفت عنوان فعالیت آموزشی سعی کردیم کیفیت را فدای کمیت نکنیم.

صفری با بیان اینکه در 9 ماه گذشته بیش از 80 درصد تعهدات آموزشی این اداره کل به ثمر نشسته است، خاطر نشان کرد: ما در کنار آموزش‌های رسمی به توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در آموزشکده‌های مختلف نیز کمک می‌کنیم به طوریکه هفت رشته تحصیلی در آموزشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول بیان کرد:‌ این آموزش‌ها شامل طراحی و دوخت، حسابداری، بازرگانی، کودک‌یاری، گرافیک، کامپیوتر، معماری و مدیریت خانواده در مقطع کاردانی و از طریق کنکور سراسری است.

وی با بیان اینکه دانشجویان در این مراکز امکان تحصیل تا مقطع دکترا را دارند، اضافه کرد: مهیا بودن بستری برای استخدام در بخش خصوصی به دلیل کاربردی بودن رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای همچنین فراهم بودن زمینه تحصیل رایگان برای دانشجویان از مزایایی است که تحصیل در این مراکز با خود به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از تأمین مجموعه‌های خوابگاهی برای دانشجویان غیربومی و ضرورت تأمین سه وعده غذا برای آنها خبر داد و گفت: چهار کارگاه آموزش عملی در این دانشگاه دایر شده و با توجه به مهارت‌آموزی و عملیاتی بودن رشته‌های فنی و حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان این حوزه می‌توانند در کارهای اجرایی موفق عمل کنند.

انتهای پیام/62001/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول