اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌‌ای استان اردبیل خبر داد

تحقق تعهد 87 درصدی آموزش‌ فنی و حرفه‌‌ای در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌‌ای اردبیل گفت: در 9 ماه سال جاری 87 درصد تعهدات آموزشی فنی و حرفه‌ای استان تحقق یافته است.

تحقق تعهد 87 درصدی آموزش‌ فنی و حرفه‌‌ای در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان و در تشریح طرح آموزش محصول بازار محور، آموزش تولید و فروش طرح‌های مهارتی در اردبیل اظهار داشت: در استان اردبیل 26 مرکز فنی و حرفه‌ای و 60 کارگاه در 420 رشته فعالیت می‌کنند.

این مسئول گفت: سالانه بیش از 10 میلیون نفرساعت آموزش برای علاقمندان و متقاضیان ارائه می‌شود که امسال نیز همین روند با قوت و قدرت اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه 4 میلیون نفر دانشجوی فارغ‌التحصیل داریم که یک میلیون نفر آنها هر سال در مقاطع کارشناسی و بالاتر فارغ‌التحصیل می‌شوند، افزود: اغلب این نیروها برای حضور در زندگی اجتماعی به اشتغال، مسکن و برخی تعهدات دیگر زندگی نیاز دارند که در این زمینه باید به تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای همت کرد.

دولت قادر به جذب یک میلیون فارغ‌التحصیل نیست

صفری ادامه داد: دولت به تنهایی قادر به جذب یک میلیون بیکار برای دستگاه‌های اجرایی نیست و از این جهت هدف فنی و حرفه‌ای توانمند‌سازی نیروی انسانی با مهارت‌ها و آموزش‌های ارائه شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌‌ای استان اردبیل ادامه داد: در سالی که مزین به تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی است سازمان فنی و حرفه‌ای با همین نگرش سعی می‌کند از طریق مراکز رسمی و غیر رسمی خود آموزش‌ها را تقویت کرده و به توسعه زیرساخت‌های تولید محصولات بازار محور و فروش مناسب آنها همت کند.

این مسئول بیان داشت: در برخی مناطق محروم برای اولین بار این آموزش‌ها متناسب با توانمندی ساکنین مناطق روستایی و حتی شهری انجام می‌شود که برنامه پیشنهادی ما حضور این افراد در کارگاه‌های مهارت‌‌آموزی است.

وی افزود: در همین زمینه 60 رشته فنی و حرفه‌ای احصا شده تا روستاییان در مناطق محروم بتوانند در این رشته‌ها به صورت رایگان مهارت لازم را برای تولید محصولات کیفی ببینند.

صفری ادامه داد: در سال جاری ما آموزش‌هایمان را با همین محوریت کیفیت عرضه بازار محصولات مختلف انجام دادیم که امیدواریم در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی نیز بتوانیم با تکیه بر نیروی انسانی ماهر و تحقیق و پژوهش زیرساختی موفق عمل کنیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: در این زمینه ما با دوری از نگاه متمرکز سعی کردیم ارائه مهارت‌ها و آموزش‌ها را به مناطق روستایی ببریم تا آنها با علاقه‌مندی بیشتر بتوانند از این برنامه‌ها استفاده کنند.

وی از اهداف اجرای این طرح را برقراری عدالت اجتماعی در مناطق روستایی با ارائه آموزش‌های مهارتی اعلام کرد و افزود: زمینه اشتغال پایدار، کاهش فاصله طبقاتی روستاها با مناطق شهری، توسعه کارآفرینی و همچنین فعال کردن آنها در حوزه‌های اجتماعی از دیگر اهداف برگزاری طرح آموزش محصول بازار محور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان اظهار داشت: در همین زمینه بیش از پنج کمیته تخصصی با حضور کارشناسان مجرب تشکیل شده که در جلساتی که با مدیریت دفتر روستایی استانداری و همچنین معاونت‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی به ویژه صندوق مهر امام رضا، کمیته امداد، بهزیستی و بسیج سازندگی خواهیم داشت انتظار می‌رود در این زمینه یاریگر ما باشند.

انتهای پیام/62001/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول