اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان خبر داد

بازدید 3400 نفر از مراکز فنی‌ و حرفه‌ای در کردستان/ ارائه 155 هزار نفر ساعت آموزش‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان گفت: در راستای اجرای طرح ملی بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، 3 هزار و 488 نفر از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان بازدید کردند.

بازدید 3400 نفر از مراکز فنی‌ و حرفه‌ای در کردستان/ ارائه 155 هزار نفر ساعت آموزش‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدجمیل احمدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج دانش‌آموزان، دانشجویان و روسای ادارات و نهادها بیشترین آمار بازدید کنندگان از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان‌ها دانست.

به گفته وی، فرمانداران شهرستان‌های استان به همراه عده‌ای از مسئولان نیز از دیگر بازدیدکنندگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح استان بوده‌اند.

وی اجرای این طرح را حرکتی مهم در راستای شناساندن هرچه بیشتر رشته‌های فنی و حرفه‌ای و تاثیرات آن بر ریشه‌کن کردن بیکاری در جامعه عنوان کرد و گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش بسیار مهمی در ریشه‌کن کردن بیکاری و ایجاد اشتغال‌های پایدار در جامعه دارد.

مدیرکل فنی‌ و حرفه‌ای کردستان از ارائه یک‌میلیون و 830 نفر ساعت آموزش‌های فنی ‌و حرفه‌ای در این استان در شش ماه نخست امسال خبر داد و افزود: میزان آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای ارائه شده در 6 ماهه نخست سال گذشته را یک میلیون و 589 نفر ساعت عنوان کرد.

رشد 18 درصدی رشته‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان

احمدی خاطر نشان کرد: رشته‌های فنی‌و حرفه‌ای در سال گذشته در این استان 157 حرفه آموزشی بوده که با افزایش 18 درصدی به 185 حرفه در سال جاری  رسیده است.

وی تصریح کرد: در روستاهای سطح استان نیز 155 هزار و 99 نفر ساعت آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای در رشته‌های مرتبط و مورد نیاز منطقه ارائه شده است.

مدیرکل فنی ‌و حرفه‌ای استان کردستان اضافه کرد: بیش از 277 هزار و 432 ساعت آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای به زندانیان و بیش از 110 هزار نفر ساعت آموزش توسط کارگاه‌های سیار شهری به علاقمندان در سطح استان در این مدت زمان به علاقمندان ارائه شده است.

احمدی به نقش مهم خبرنگاران و روابط عمومی ادارات در اطلاع‌رسانی و شناساندن فعالیت‌ها نهادهای مختلف اشاره کرد و گفت: شناساندن فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای به مردم به ویژه جوانان جویای کار نقش بسزایی در ایجاد اشتغال‌های مولد و پایدار در سطح استان خواهد داشت.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با تداوم اجرای طرح بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ضمن ارتقا سطح شناخت عموم مردم از خدمات و فعالیت‌های انجام شده جوانان در کنار کسب علم به سمت مهارت‌آموزی نیز حرکت کنند.

انتهای پیام/79002/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول