اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان:

بهبود فضای کسب و کار نیاز به سرعت عمل دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان بهبود فضای کسب و کار را در ایران و به تبع آن در استان منوط به سرعت عمل در صدور مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاری اعلام کرد.

بهبود فضای کسب و کار نیاز به سرعت عمل دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابوالفضل فلاح ظهر امروز در ششمین جلسه مرکز خدمات و ستاد سرمایه‌گذاری استان زنجان با اشاره به انتشار گزارش 2013 بانک جهانی در مورد وضعیت سرمایه‌گذاری و فضای کسب و کار در جهان از جمله ایران اظهار داشت: این گزارش همه ساله تهیه می‌شود.

وی با بیان اینکه در رتبه‌‌بندی انجام شده توسط بانک جهانی ایران رتبه 145 را در مورد فضای کسب و کار دارد، افزود: این ارزیابی ملاک خوبی برای مقایسه فضای کسب و کار ایران در فضای بین‌المللی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان از تنزل یک رتبه‌ای ایران نسبت به سال گذشته در فراهم کردن فضای کسب و کار خبر داد و گفت: عراق و افغانستان تنها کشورهای منطقه هستند که بعد از ایران در این رتبه‌بندی قرار دارند.

وی متوسط فراهم کردن فضای کسب و کار را برای کشورهای منطقه 98 اعلام و اضافه کرد: ایران از میانگین کشورهای منطقه پایین‌تر است.

فلاح به تفاوت قابل ملاحظه رتبه ایران با برخی کشورهای منطقه اشاره و تصریح کرد: ارزیابی‌های انجام شده بر اساس 10 شاخص انجام شده است.

وی اخذ مجوز، ثبت اموال، دریافت اعتبارات، حمایت از سرمایه‌گذاری، پرداخت مالیات، تجارت برون مرزی اجرای قرارداد، تعطیلی کسب و کار و دسترسی به انرژی را از جمله شاخص‌های در نظر گرفته شده برای رتبه بندی کشورها در فراهم کردن فضای کسب و کار عنوان کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان به بهبود برخی از شاخص‌های مد نظر بانک جهانی در مورد فضای کسب و کار در ایران اشاره و تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاری، شفافیت و دسترسی به انرژی از جمله شاخص‌هایی است که نسبت به سال گذشته بهبود یافته است.

وی تاکید کرد: بهبود فضای کسب و کار در ایران نیاز به سرعت عمل در انجام کارهای مربوط به صدور مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاری دارد.

فلاح از کاهش مدت زمان صدور مجوز در استان زنجان به 70 روز بر اساس تلاش‌های انجام شده خبر داد و گفت: صدور مجوز در ایران قوانینی دارد که اگر اجرا شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی به ظرفیت بالای ایران برای سرمایه‌گذاری اشاره کرد و ادامه داد: با وجود همه مشکلات موجود در ایجاد فضای کسب و کار در ایران تقاضاهای زیادی برای سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد.

انتهای پیام/73004/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول