اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری:

598 میلیارد ریال درآمد عمومی در چهارمحال و بختیاری وصول شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری گفت: درآمدهای عمومی وصولی هشت ماهه سال‌جاری این استان افزون بر 598 میلیارد ریال است.

598 میلیارد ریال درآمد عمومی در چهارمحال و بختیاری وصول شد

تیمور فتاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون درآمدهای عمومی این استان با توجه به کد، جزء، بند و بخش‌های مختلف درآمدی و ترکیب آن و مقایسه با عملکرد سال قبل 22 درصد رشد داشته است.

این مسئول افزود: درآمدهای عمومی وصولی هشت ماهه سال‌جاری این استان افزون بر 598 میلیارد ریال است که نسبت به سهمیه مصوب 13 درصد کاهش نشان می‌دهد.

فتاحی اضافه کرد: برهمین اساس دستگاه‌های اجرایی متولی وصول درآمدهای عمومی باید تلاش کنند تا از تمام ظرفیت‌ها برای وصول درآمد مصوب استان استفاده شود.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر روند موجود نشان دهنده این موضوع است که وصول درآمدها رو به بهبود است.

وی با اشاره به نقش توزیع عادلانه ثروت و درآمد بر رشد و توسعه اقتصادی، گفت: توزیع درآمد، به تشریح چگونگى سهم افراد یک کشور از درآمد ملى مى‌پردازد و درجه نابرابرى موجود بین درآمد افراد یک کشور را توصیف مى‌کند.

این مسئول متذکر شد: منظور از درآمد نیز ارزش پولى افراد در مقابل خدماتى که ارائه مى‌دهند، مانند دستمزد، حقوق، بهره سرمایه، سود سهام است.

فتاحی اذعان داشت: امروزه اهمیت نقش دولت در مسئله توزیع درآمد به حدى است که حتى نظام‌هاى سرمایه‌دارى غربى که معتقد به عملکرد کامل مکانیسم بازار در اقتصاد هستند، هنگام مواجهه با مسئله توزیع درآمد اهمیت نقش دولت را در امور اقتصادى مورد تأکید قرار مى‌دهند.

 انتهای پیام/68001/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول