اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان خبر داد

تحقق 60 درصد از هدف‌گذاری برنامه پنج ساله در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان گفت: 60 درصد از هدف‌گذاری‌های برنامه پنج ساله در زمینه سرمایه‌گذاری در استان زنجان محقق شده است.

تحقق 60 درصد از هدف‌گذاری برنامه پنج ساله در استان زنجان

ابوالفضل فلاح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: حجم سرمایه‌گذاری داخلی در سال گذشته 12 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه رشد سرمایه‌گذاری در استان زنجان طی سال‌های گذشته بسیار خوب ارزیابی شده است، خاطر نشان کرد:‌ این در حالی است که وجود قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان و عدم توسعه آن، بیانگر برداشتن گام‌های بلند در این مسیر است.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته 116 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان زنجان جذب شده است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری‌های خارجی نیز در استان از روند رو به رشدی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه میزان جذب سرمایه‌ها در استان زنجان طی سال گذشته نسبت به سال 89 حدود 10 برابر شده است، اضافه کرد: در این زمینه استان زنجان در رتبه هفتم کشوری قرار دارد.

* زنجان 2.7 درصد از سرمایه‌گذاری خارجی را به خود اختصاص داده است

فلاح با تاکید بر اینکه سهم استان زنجان از میزان سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشور بیش از 2.7 درصد اعلام شده است، ادامه داد: ظرفیت استان زنجان در این زمینه بسیار قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات صورت گرفته در سال‌های اخیر به منظور بهبود فضای کسب و کار در استان زنجان سبب افزایش جذب سرمایه‌گذاری شده است، یادآور شد: در حال حاضر وضعیت استان زنجان در زمینه فضای کسب و کار چهار برابر بهتر از وضعیت کشوری است.

مدیر کل اقتصادی و امور دارایی استان زنجان با بیان اینکه امیدواریم فرایندهای صدور مجوز در استان زنجان کوتاه شود، افزود: موانع قانونی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

*وجود 35 طرح ویژه سرمایه‌گذاری در استان زنجان

وی با تاکید بر اینکه در بخش صنعت در استان زنجان 35 فرصت سرمایه‌گذاری مورد مطالعه قرار گرفته است، ادامه داد: 35 طرح ویژه سرمایه‌گذاری نیز در استان در دست اجراست.

فلاح با بیان اینکه 142 فرصت سرمایه‌گذاری در استان زنجان مورد مطالعه قرار گرفته است، یادآور شد: موانع موجود بر سر راه سرمایه‌گذاران راه را برای توسعه استان کند می‌کند.

انتهای پیام/73006/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول