اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 8 ماهه گذشته صورت گرفت

کسب 5 هزار و 535 میلیارد ریال درآمد در استان مرکزی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی از کسب 5 هزار و 535 میلیارد ریال درآمد در هشت ماهه گذشته در این استان خبر داد.

کسب 5 هزار و 535 میلیارد ریال درآمد در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، به نقل از روابط عمومی سازمان امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی، حسن میرزاخانی اظهار داشت: درآمدهای وصولی استان شامل درآمدهای عمومی و ملی در هشت ماهه سال جاری بالغ بر 5 هزار و 535 میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل32.8 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه از رقم فوق بالغ بر 3 هزار و 726 میلیارد ریال مربوط به درآمدهای عمومی استان است، تصریح کرد: این مبلغ توسط دستگاه‌های اجرایی از محل درآمدهای عمومی به تفکیک درآمدهای مالیاتی مستقیم و غیرمستقیم، درآمدهای حاصل از فروش کالاها و خدمات، درآمدهای حاصل از جرائم و تخلفات، درآمدهای حاصل از مالکیت دولتی و سایر درآمدهای متفرقه وصول شده که نسبت به مصوب هشت ماهه سال جاری99.1 درصد محقق شده است.

میرزاخانی گفت: میزان وصولی درآمدهای ملی در استان طی مدت مزبور بالغ بر یک هزار و 808  میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد16.4درصد برخوردار بوده است.

دبیرکارگروه درآمد و تجهیز منابع استان مرکزی اظهار داشت: اداره کل امور مالیاتی استان با 93.7 درصد سهم از وصول درآمدهای عمومی استان شامل درآمدهای مستقیم و غیرمستقیم مالیاتی به ارزش 3 هزار و 492 میلیارد ریال را وصول کرده و رتبه اول وصولی در بین سایر دستگاه‌های اجرایی استان را کسب کرده است.

به گفته وی درآمدهای حاصل از مالیات‌های مستقیم در هشت ماهه سال جاری بالغ بر 2 هزار و 153 میلیارد ریال است که 61.7 درصد کل درآمدهای مالیاتی استان را در دوره مزبور شامل می‌شود.

میرزاخانی افزود: همچنین درآمدهای حاصل از وصول مالیات‌های غیر مستقیم استان در همین مدت که فقط شامل مالیات بر کالاها و خدمات به میزان وصولی یک هزار و 338 میلیارد ریال است که با سهم 38.3 درصد از کل درآمدهای مالیاتی استان را شامل می‌شود.

وی اظهار داشت: میزان وصولی سایر دستگاه‌های اجرایی به جز اداره کل مالیاتی و ردیف سایر درآمدها از کل وصولی‌های استان در مدت مزبور بالغ بر 222 میلیارد ریال و با سهم شش درصد است، ناحیه انتظامی منطقه مرکزی و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان به ترتیب با حجم وصولی 133 میلیارد ریال و 53 میلیارد ریال در این مدت، در اولویت‌های بعدی حجم وصولی درآمدهای عمومی استان قرار دارند.

انتهای پیام/87001/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول