اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان راور خواستار شد

ارائه تسهیلات تشویقی برای بی‌سوادان

خبرگزاری فارس: دادستان شهرستان راور خواستار مساعدت و همکاری ادارات شهرستان با در نظر گرفتن مزایای خاص و تسهیلات با اولویت‌بندی مناسب برای تشویق افراد بی‌سواد شد.

ارائه تسهیلات تشویقی برای بی‌سوادان

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، سیدمهدی قویدل در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در پرورش افراد جامعه در بحث مفاهیم و عدم بسنده کردن به آموزش در قالب نوشتاری اظهار داشت: از آنجا که بحث آموزش و سوادآموزی از اصول مهم قانون اساسی است با برنامه‌ریزی و انجام اقداماتی کارشناسی شده در راستای ارتقای سطح آموزش افراد بی‌سواد تا مرحله‌ای که علاوه بر تأثیر‌گذاری آن بر جامعه در بخش آموزشی نیز بتوان از افراد استفاده کرد.

وی همچنین نیاز کنونی کشور را فراتر از آموزش در سطح اولیه و تنها در ارائه یک آمار و ارقام شهرستان دانست و از عدم توجه برخی خانواده‌ها به تحصیل فرزندان به دلیل پایین بودن سطح فرهنگ و یا مشکلات مالی خانواده‌ها ابراز تأسف کرد و افزود: در این راستا به منظور ترغیب افراد در مورد پرداخت هزینه‌های مورد نیاز حمایت لازم دستگاه‌های دولتی صورت پذیرد.

قویدل بررسی و مشخص ساختن دلایل ترک تحصیل برخی افراد در شهرستان را ضروری بیان کرد و خواستار مساعدت و همکاری ادارات شهرستان با در نظر گرفتن مزایای خاص و تسهیلات با اولویت‌بندی مناسب برای تشویق افراد شد.

علی آبادی مدیر آموزش و پرورش شهرستان راور نیز در این جلسه به نقش نهضت سوادآموزی در ریشه‌کنی بی‌سوادی و اقدامات صورت گرفته در راور اشاره کرد و گفت: طی دو سال گذشته در گروه سنی 10 تا 49 سال میزان ریشه‌کنی بی‌سوادی 97 درصد در شهرستان بود.

وی افزود: بنا به تأکید مقام معظم رهبری در مورد به صفر رساندن بی‌سوادی در کشور، تعداد افراد بی‌سواد پالایش شده شهرستان راور، 112 نفر بوده که 32 نفر از سال 90 تا‌کنون به جمع باسوادان پیوسته‌اند و بر اساس آمار سرشماری نفوس و مسکن سال گذشته در راور 115 نفر پالایش نشده در میانگین سنی 10 تا 49 سال بوده‌اند.

علی ‌آبادی عنوان کرد: در شهرستان راور 14 نفر از همکاران آموزش و پرورش به عنوان آموزشیار سوادآموزی هستند و هم اکنون در بحث طرح و انتقال 9 کلاس 12 نفره هستند که در برای جذب مانده بی‌سوادان شهرستان و هدایت آنان به سمت آموزش تلاش می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش راور از هوشمند‌سازی سه کلاس دیگر علاوه بر 14 کلاس شهرستان طی چند ماهه اخیر خبر داد.

انتهای پیام/80012/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول