اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان کشاورزی آذربایجان‌غربی خبر داد

رکود سایت‌های گلخانه‌ای در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سایت‌های گلخانه‌ای آذربایجان‌غربی در حال حاضر به صورت راکد باقی مانده است.

رکود سایت‌های گلخانه‌ای در آذربایجان غربی

علی مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سطح سایت‌های گلخانه‌ای استان 500 هکتار است که مورد عدم استقبال فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سال‌های گذشته سایت‌های گلخانه‌ای پیرانشهر، مهاباد و نقده در اختیار فارغ‌التحصیلان قرار داده شده بود، افزود: با توجه به ایجاد این امکان برای فارغ‌التحصیلان از آن‌ها انتظار می‌رفت علاوه بر ایجاد اشتغال برای خود و جذب جوانان دیگر، سبب افزایش تولیدات کشاورزی استان را نیز فراهم آورند که دیگر هیچ استقبالی از این سایت‌های گلخانه‌ای نمی‌شود.

این مسئول ادامه داد: زمانی در آذربایجان‌غربی سخن از وجود 500 هکتار سایت گلخانه‌‌ای وجود داشت به طوری که به حالت تبلیغاتی درآمده بود، اما اکنون دیگر شاهد راکد شدن و تعطیلی آن‌ها هستیم که با توجه به اقدامات جدید این سازمان اجازه راکد شدن این بخش‌ها را نخواهیم داد.

مختاری در ادامه از آمادگی استان به جذب سرمایه‌گذار در بخش سایت‌های گلخانه‌ای آذربایجان‌غربی خبر داد و تصریح کرد: در راستای جلوگیری از تعطیلی سایت‌های گلخانه‌ای استان، مصوبه‌ای در راستای اهدای 40 درصد از سایت‌های گلخانه‌ای به سرمایه‌گذاران را گرفته‌ایم و همان طور که در قرارداد ذکر شده سرمایه‌گذاران باید فارغ‌التحصیلان را نیز در آن بخش اشتغال دهند.

سرپرست جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: همچنین با توجه به وضعیت اعتبارات، شاید نتوانیم زیرساخت‌های مدنظر در سال جاری را به اتمام برسانیم.

وی با بیان اینکه برای اتمام صددرصدی زیرساخت‌های سایت‌های گلخانه‌ای استان همچون آب، برق و گاز و غیره تقریباً 7 میلیارد تومان اعتبار برآورد شده گفت: سهم سایت‌های گلخانه‌ای ارومیه نیز 2 میلیارد و 700 میلیون تومان است که به دلیل عدم تأمین اعتبارات امکان اجرای آن با کندی همراه خواهد بود.

این مسئول تعداد سایت‌های گلخانه‌ای استان را هفت سایت عنوان کرد و اذعان داشت: اگر سایت‌های گلخانه‌ای استان با اعتبارات مورد نیاز تأمین شود و به صورت صددرصدی به بهره‌برداری برسد شاهد اشتغال 3 هزار و 200 نفر فارغ‌التحصیل کشاورزی در این بخش خواهیم بود.

انتهای پیام/61009/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول