اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی:

اتمام پروژه سایت‌های گلخانه‌ای آذربایجان‌غربی نیازمند 70 میلیارد ریال بودجه است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: به‌منظور اتمام طرح‌های سایت‌های گلخانه استان نیازمند بودجه‌ای به میزان 70 میلیارد ریال هستیم.

اتمام پروژه سایت‌های گلخانه‌ای آذربایجان‌غربی نیازمند 70 میلیارد ریال بودجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه سید علی مختاری صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: پروژه‌های گلخانه‌ای یکی از پروژه‌هایی است که با استقبال اندک دانشجویان رشته‌های کشاورزی مواجه شده و در حال حاضر در دست احداث هستند.

وی افزود: 40 درصد از این سایت‌ها در سراسر استان آماده واگذاری به دانشجویان و پیمانکاران است تا از طریق راه اشتغال‌زایی برای جوانان جویای کار نیز فراهم شود اما متأسفانه اقبال چندانی در واگذاری این سایت‌های گلخانه‌ای نداشته‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه شهرستان ارومیه از میان پروژه‌های گلخانه‌ای بیشترین درصد را به خود اختصاص داده، گفت: در این شهرستان حدود 27 میلیارد ریال بودجه برای اتمام طرح‌های سایت‌های گلخانه‌ای نیاز است تا واگذاری این سایت‌ها نیز آغاز شود.

وی عنوان کرد: میزان اشتغال‌زایی این سایت‌های گلخانه‌ای بیش از 3 هزار و 200 نفر است که از نظر اشتغال‌زایی در سطح خوبی قرار دارند.

مختاری بیان کرد: در بخش تولید عسل نیز دارای پیشرفت‌های خوبی بوده‌ایم به طوری که طبق آخرین آمارگیری در مهر ماه تعداد کندوهای استان حدود 829 هزار و 388 مورد بوده که از این میزان تولیدی برابر با 17 و نیم هزار تن داشته‌ایم.

وی بیان کرد: تنها مشکل موجود در بخش کندوهای زنبور عسل مربوط به کندوهای بومی است که در این بخش جز 751 هزار و 292 کندو بقیه به صورت بومی نگهداری می‌شوند که با وجود اندک بودن میزان آن‌ها شاهد مشکلات فرا روی کندوداران هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: امسال همانند سال‌های گذشته شاهد کسب رتبه اول در بخش پرورش زنبور عسل توسط کندوداران استان هستیم که این امر افتخاری برای جهاد کشاورزی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/61003/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول