اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

عملکرد مدیران در جذب اعتبارات کشاورزی ضعیف است

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در جذب اعتبارات تخصیص داده شده به بخش کشاورزی این استان عملکرد ضعیفی داشته‌ایم، بطوری که نتوانسته‌ایم در سطح کشور رتبه خوبی را کسب کنیم.

عملکرد مدیران در جذب اعتبارات کشاورزی ضعیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، صفدر نیازی صبح امروز در نشست کارگروه کشاورزی این استان، اظهار داشت: در تاریخ سیزدهم دی‌ماه سال گذشته با تصویب مصوبه هیئت دولت با هدف توسعه توان تولید و ایجاد ظرفیت‌های بستر اشتغال در بخش کشاورزی کارگروه کشاورزی تشکیل و آغاز به کار کرد.

این مسئول افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود و نیاز کشور به توسعه بخش کشاورزی به منظور ایجاد اشتغال، اعتبارات خوبی به این بخش تخصیص داده شده است.

نیازی با اشاره به مجموع اعتبارات تخصیص داده شده به بخش کشاورزی این استان، گفت: 36 میلیارد و 500 میلیون تومان از محل صندوق توسعه در سال 91 تخصیص داده شده که بر این اساس بانک‌های عامل از جمله بانک‌های کشاورزی، صادرات، رفاه کارگران، توسعه تعاون و سپه موظف هستند تسهیلات مورد نیاز را با نرخ سود 13 درصد در اختیار کشاورزان قرار دهند.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 72 میلیارد تومان اعتبار در ابتدای سال برای توسعه این بخش در نظر گرفته شده بود، ادامه داد: همچنین 19 میلیارد و 500 میلیون تومان دیگر نیز به مجموع این اعتبارات افزوده شده است.

وی میزان اعتبارات مورد نیاز برای ایجاد یک شغل در بخش کشاورزی را 50 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این تسهیلات در بخش‌های توسعه صنعت، باغداری، زراعت، واحدهای مرغداری و دامداری در اختیار فعالان بخش کشاورزی قرار داده می‎شود.

نیازی با تأکید بر ضرورت توسعه بخش کشاورزی، ابراز داشت: با توجه به این ضرورت منابع طبیعی موظف به احصاء زمین مورد نیاز به متقاضیان است، همچنین شرکت آب نیز متعهد به تخصیص میزان آب مورد نیاز به منظور اجرایی شدن این طرح‌ها است.

این مسئول نرخ سود تسهیلات 36 میلیارد و 500 میلیون تومانی را 13 درصد اعلام کرد و یادآور شد: این میزان اعتبارات باید تا پایان امسال به طور کامل جذب شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری متذکر شد: با وجود اینکه تاکنون نشست‌ها و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده، اما میزان جذب اعتبارات بسیار پایین است، بطوری که نتوانسته‌ایم در سطح کشور رتبه خوبی را در بحث جذب اعتبارات کسب کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه این استان در بخش کشاورزی، اذعان داشت: صدور 875 پروانه تأسیس در حوزه گاوداری، 291 پروانه پرواربندی گوساله، حق برداشت 65 میلیون مترمکعبی آب از حوزه زاینده رود از جمله این توانمندی‌ها محسوب می‎شود که تاکنون به خوبی مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

انتهای پیام/68001/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول