اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول خدمات کشاورزی کاکی:

35 هکتار از اراضی گلخانه‌ای بوشهر در شهر کاکی است

خبرگزاری فارس: مسئول خدمات کشاورزی کاکی گفت: از 43 هکتار سطح گلخانه‌ای استان بوشهر در حال حاضر 35 هکتار آن فقط در بخش کاکی شهرستان دشتی قرار دارد و همه این گلخانه‌ها فعال هستند.

35 هکتار از اراضی گلخانه‌ای بوشهر در شهر کاکی است

 حیدر دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان دشتی، اظهار داشت: بخش کاکی با جمعیت 28 هزار نفر از سالیان دور بخاطر اراضی بسیار مستعد و حاصل‌خیزی که دارد شرایط مناسبی برای توسعه و گسترش کشاورزی داشته است.

‎‏مسئول خدمات کشاورزی کاکی افزود: به همین دلیل کاکی همواره از نظر کشاورزی در استان بوشهر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: از 43 هکتار سطح گلخانه‌ای در استان بوشهر در حال حاضر 35 هکتار آن فقط در بخش کاکی شهرستان دشتی قرار دارد و همه این گلخانه‌ها فعال هستند.

دهقانی خاطرنشان کرد: بخش کاکی شهرستان دشتی بیشترین سطح کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول گفت: از این گلخانه‌ها سالانه بیش از 380 میلیون قطعه انواع نشاء گوجه فرنگی ، فلفل، صیفی‌جات کشت و به نقاط مختلف کشور حمل و به نقاط مختلف کشور ارسال می‌شود.

دهقانی یادآور شد: طی مراحل کاشت، داشت و برداشت گوجه فرنگی که به مدت هفت ماه به طول می‌انجامد برای 8 هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی افزود: محصولات تولیدی نه تنها نیاز استان را بلکه به سایر استان‌ها از جمله تهران، اصفهان، تبریز، مشهد، شیراز و استان مرکزی حمل و نیاز آنها را تامین و بعضا به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

دهقانی خاطرنشان کرد: در بخش کاکی که برداشت گوجه فرنگی انجام شده بیش از 3 هزار و 800 هکتار زیر کشت این نوع محصول قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود 159 هزار تن گوجه برداشت شود.

انتهای پیام/66001/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول